Rázó László emlékeztetett, az európai uniós támogatással négy villamos motorvonatot vásárolt a vasúttársaság, melynek első szerelvényei 2013 decemberében álltak forgalomba. Azóta azok a járművek már több mint 300 ezer kilométert tettek meg a Sopron – Szombathely – Szentgotthárd vonalon.
2013 tavaszán a vasúttársaság hat Flirt villamos motorvonattal bővítette eszközparkját, miután megkötötte a szállítási szerződést a svájci Stadler Bussnang AG-vel. A két évvel ezelőtt indított fejlesztéssel mostanra tíz zöld-sárga jármű áll a GYSEV rendelkezésére.
Korábbi bejelentés szerint a MÁV-Start 42, a GYSEV 6 új Flirt motorvonatot vásárolt az Európai Unió kohéziós alapjának társfinanszírozásában a Stadler cégtől. A 2013 márciusában aláírt megállapodás szerint a járművek egységára 5,558 millió euró (1,7 milliárd forint), a teljes megrendelés értéke 267 millió euró. A megrendelt járművek 2015 őszéig mind megérkeznek.
Rázó László elmondta most azt is, hogy a projekt zárásához már csak a motorvonatokon található, az európai uniós irányelveknek megfelelő úgynevezett ETCS L2 vonatbefolyásoló fedélzeti berendezések üzembe helyezése van hátra, amely várhatóan 2015 őszére megtörténik.
A közös beszerzés GYSEV-et érintő része mintegy 11 milliárd forint.
Amennyiben a GYSEV mind a tíz járművét összekapcsolnák, a szerelvény nyolcszáz méter hosszú lenne, és azokon kétezer utas tudna helyet foglalni.
Az új motorvonatok 2600 kilowattos, 3484 lóerős teljesítményűek, 25 másodperc alatt gyorsulnak fel az óránkénti százkilométeres sebességre.
A tulajdonságoknak köszönhetően a motorvonatokkal pontosabban lehet tartani a menetidőt, mert a jármű akár két közeli állomás között is képes az esetleges késések kompenzálására.
MTI