2p

Földbe áll a magyar gazdaság? Okozhat földrengést az amerikai elnökválasztás? Mire lesz elég a kormány akcióterve?
Online Klasszis Klub élőben Pogátsa Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdász-szociológustól!

2024. október 31. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Húszmillió forintos büntetést kapott a Philip Morrisra (PM) a fogyasztóvédelmi hatóságtól, miután az bizonyítottnak látta, hogy a társaság megszegte a gazdasági reklámtörvény direkt marketing technikát tiltó rendelkezéseit.

Precedensértékű ítélet során 20 millió forintos, bírságot szabott ki a Philip Morrisra (PM) az elsőfokú fogyasztóvédelmi hatóság, megelégelve, hogy a társaság számos korábbi bírság ellenére folytatta jogsértő dohányreklámozási gyakorlatát. A tetemes összeggel egy cigarettás dobozokba helyezett dohányreklám miatt bírságolták a dohányipari céget. Az ügyben a Füstirtók Egyesület kezdeményezésére indult eljárás.

Az eddig gyakorlattal ellentétben, amikor a hatóság csak az egyes konkrét bejelentések alapján jártak el, és vetettek ki alacsonyabb összegű bírságot, most elrettentő mértékű bírság kiszabására került sor. Noha a bejelentés során ismét egyetlen promóció alapján jártak csak el, a felügyelet egy teljes kampánynak megfelelő bírságot szabott ki, igaz a másodfokú ítélet ezt még enyhítheti.

Nem ez az egyetlen ügy, amelyet az idén a Füstirtók Egyesület a PM ellen kezdeményezett, a reklám-felügyeleti eljárások során hat jogerős döntés született, amelyekben összesen 3,4 millió forint bírságot kellet a PM-nek kifizetnie.

Szintén a Füstirtók Egyesület kezdeményezésére 2007. december 10-i jog-erős határozatában Péterfalvi Attilla adatvédelmi biztos arra kötelezte a PM-et, hogy az általa megrendelt promóciók, és egyéb akciók során jogellenesen összegyűjtött illegális személyes adatot harminc napon belül semmisítse meg. Ezzel kapcsolatban a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) 2007. november 21-i határozatában egymillió forint bírságot szabott ki jogerősen az illegális adatgyűjtés telefonszámát tartalmazó PM plakátoknak helyt adó SPAR Magyarország Kft-re.

A PM-nél sokkal rosszabbul járt a közelmúltban a BAT Pécsi Dohánygyár Kft., amelyet első fokon háromszázmillió forintos bírsággal sújtotta a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, amiért a cigarettagyár 2007. elején 1638 promócióból álló dohányreklám kampányt rendelt meg 731 helyszínen.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!