A Daimler kutatási és fejlesztési részlegének vezetője, Thomas Weber a Stuttgarter Zeitungnak adott interjújában elmondta, hogy a Daimler a BMW példáját követi azzal, hogy nemcsak egyes modelleket (mint ahogyan a Volkswagen teszi), hanem a teljes flottát érintően érvényesítenek szén-dioxid-kibocsátás csökkentési intézkedéseket. A program a Kék Hatékonyság-csomag nevet viseli.
Weber szerint az intézkedések között szerepel a gumik gördülő ellenállásának csökkentése, a külső visszapillantó tükrök méretének csökkentésével az aeorodinamikai mutatók javítása és a motor hatásfokának növelése.
A BMW a maga hasonló programjának bevezetésekor méltatásokat és bírálatokat egyaránt kapott. Azzal, hogy évente százmilliókat költenek fejlesztésre, előnyhöz jutatta a BMW-t riválisaival, a Mercedesszel és az Audival szemben, ugyanakkor rontotta a jövedelmezőségi mutatókat, a profithányadot.
Weber egyben közölte, biztos abban, hogy a Daimler teljesíteni fogja egész autóflottáját érintően az Európai Unió által megszabott, kilométerenkénti 138 gramm szén-dioxid kibocsátásra vonatkozó normát, mégha az igen ambiciózus célkitűzés is. Azért tartja ezt különösen fontosnak a K&F tevékenység irányítója, mivel szerinte a nyersolaj árának drágulása nem lesz átmeneti jelenség.
Mintt arról az mfor. hu korábban beszámolt, az autógyártó Magyarországot választotta egyes Mercedes modellek gyártása helyszínéül. A konszern Kecskeméten létesít nyolcszázmillió eurós beruházásal egy 2500 főt foglalkoztató üzemet.