2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A MÁV leányvállalatai üzemi szinten várhatóan nyereséggel zárják a 2009-es évet, csak az anyacég lesz ezen a szinten is veszteséges - derül ki a MÁV sajtóanyagából.

A pályavasút fenntartását és üzemeltetését, valamint a központi szolgáltatásokat végző MÁV nem konszolidált árbevétele 2009-ben várhatóan eléri a 178,3 milliárd forintot, az üzemi szintű vesztesége pedig 28,9 milliárd forint lesz. Ezen a területen 19.269 fő dolgozik.

A pályavasút bevétellel nem fedezett költségeinek megtérítésére jelenleg nincs szolgáltatási szerződés, így mindössze 1,3 milliárd forint költségtérítésre számíthat a MÁV, de ebből is december közepéig csak 380 milliót kapott meg. A vasúttársaság év végi sajtótájékoztatóján Andrási Miklós elnök-vezérigazgató reményét fejezte ki, hogy 2011-től a központi költségvetés megtéríti a vasúti pálya évi 50 milliárd forintba kerüli fenntartását és működtetését.

A személyszállítással foglalkozó leányvállalat, a MÁV-START bevétele 2009-ben várhatóan 65 milliárd forint, amit a központi költségvetésből 164,5 milliárd forint költségtérítés egészített ki. A társaság várhatóan 66 millió forint üzemi szintű nyereséget könyvelhet el. A MÁV-START több mint hétezer főt foglalkoztat. A költségtérítés egy részét hitelből előfinanszírozza a MÁV-START, mert a novemberi térítést csak 2010 januárjában, a decemberit pedig februárban kapja meg.

Az árbevétel arányában üzemi szinten tisztes nyereséget vár a vontatási tevékenységet végző a MÁV-TRAKCIÓ. A várható 89,2 milliárd forint nettó árbevételhez 1,9 milliárd forint üzemi szintű profit "társul". Ennél a leányvállalatnál közel ötezren dolgoznak.

A MÁV Gépészet már szerényebb nyerségről számolhat majd be a várakozások szerint. A járműjavítással és karbantartással foglalkozó, több mint 4,5 ezer főt foglalkoztató társaság 44,3 milliárd forint nettó árbevételt és 40 millió forint üzemi szintű nyereséget vár.

Andrási Miklós, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója az MTI-nek azt mondta, hogy az anyacég eddig fel nem osztott költségeiből hét milliárdot 2010-ben már arányosan elosztanak a leányvállalatokkal.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!