Június 5-től 25-ig lehet részt venni abban a véradási akcióban, amelynek szerencsés nyertesei VIP belépőjegyet kapnak a Vámpírok Bálja musical díszbemutatójára, illetve négynapos vámpír-kalandtúrán vehetnek részt Erdélyben.
A szokatlan kezdeményezés ötlete a produkció hazai szervezőitől származott. "Hirtelen jött a gondolat, hogy megkeressük a Magyar Vöröskeresztet. Kicsit tartottunk is tőle, milyen lesz a fogadtatás" - fogalmazott lapunknak Kékesi Miklós, a PS Produkció munkatársa. A musical külföldi bemutatóit sem kísérte hasonlóan különleges promóció, jóval inkább hagyományos eszközöket használtak a népszerűsítésre. A hazai csapat viszont újítani akart, ők keresték meg a Magyar Vöröskereszt mellett a Román Turisztikai Hivatalt is, amely szintén segítőkésznek bizonyult.
"Nem volt még példa arra, hogy ennyire rendhagyó módon népszerűsítsük a véradást" - nyilatkozta lapunknak Sümegi Krisztina, a Magyar Vöröskereszt kommunikációs referense, aki hasonló külföldi kezdeményezésről sem említett. "Teljesen más, fiatalabb réteget tudunk így megszólítani. A véradás speciális terület, amelynek folyamatos megújulásra van szüksége ahhoz, hogy felhívja magára a figyelmet"- tette hozzá a szakértő.
A kampányhoz reklámszpot is kapcsolódik, amely csütörtök óta fut a televízióban, annak munkálataiban a PS Produkció segédkezett, a Magyar Vöröskeresztnek pénzügyileg nem kellett hozzájárulni a promócióhoz.
Az első véradási helyszín, amely részt vesz a játékban a Campona parkolója lesz június 5-én, ahol megjelennek a musical szereplői is. A játékban a 18. életévüket betöltött személyek vehetnek részt. A Magyar Vöröskereszt felkéri a véradókat, hogy hozzák magukkal személyi igazolványukat vagy útlevelüket, illetve lakcím- és TAJ-kártyájukat.
Istvánko Viktória