A Ferrari 20 százalékkal szeretné csökkenteni autói széndioxid-kibocsátását a következő 7 évben, mialatt természetesen a motorok teljesítményét is növelik. Ennek érdekében a V8-as motorok turbófeltöltőt kapnak, a V12-esek meg elektromos rásegítéssel üzemelnek majd – erről Vittorio Dini, a cég motorokért felelős vezetője beszélt az Autonews-nak.
A Ferrarik átlagos CO2 kibocsátása 270 gramm kilométerenként, amely ahhoz képest szép eredmény, hogy 2007-ben még 435 grammot pöfögtek ki a szupersportkocsik. Ismeretes, hogy minden autógyárnak teljesítenie kell egy meghatározott mértékű kibocsátás-csökkentési arányt, amely alól a Ferrari sem kivétel. Annak ellenére, hogy a vállalat a Fiat Chrysler Automobiles része, mégis önállóan tárgyalhatott mind az EU, mind pedig az USA hatóságaival a környezetvédelmi céloknak való megfeleléssel kapcsolatban. Ennek oka, hogy a Ferrari viszonylag kis cég és központja is máshol van, mint az anyavállalaté.
A turbófeltöltős V8-as egyébként a California T modellben már sikerrel mutatta be, hogy mit tud ha kibocsátás-csökkentésről van szó. Míg ez a típus 552 lóerős teljesítményre képes 250 g CO2 kibocsátása mellett, elődje „csak” 483 lóerőt adott le, és 299 g szén-dioxidot küldött ki a levegőbe. Dini elárulta, hogy a jövőben a Ferrari valamennyi V8-as motorjában lesz turbófeltöltő.
A cégen belül a magasabb kategóriát képviselő V12-es motorok nem turbót, hanem kiegészítő elektromotort kapnak majd, vagyis hibridek lesznek. Ez elsősorban az F12 Berlinetta és az FF modelleket érinti.
A cég tavaly egyébként már bemutatott egy hibrid modellt, a limitált kiadású és adók nélkül is 1 millió eurós LaFerrari modellt. A kétség kívül nem a nagytömegeknek szánt kocsi 963 lóerőt préselt ki magából egy 800 lóerős 6,3 literes V12-es benzines és egy 163 lóerős (120 KW) elektromos motor segítségével. Az Enzót felváltó LaFerrari 330 g CO2-t bocsát ki, szemben elődje 545 grammjával. Ennél a teljesítménynél azért nem használható már a turbó, mert négy feltöltőre lenne szükség, amelyek sok helyet foglalnának, és nagyon felmelegítenék a motort.
Szász Péter
mfor.hu