A gyártók megerősítették, hogy elkezdték az ellenőrzést az irodáikban, és hangsúlyozták, mindenben együttműködnek a hatósággal.
A versenyhivatal nem hozott nyilvánosságra részleteket arról, milyen kár érte a feltételezett árrögzítés miatt az acélgyártókat. A német acélszövetség adatai szerint az autóipar vásárolta fel tavaly az éves acélértékesítés 26 százalékát, 37,8 milliárd euró értékben.
Lehet, hogy fából kellene volna autót építen?
A német versenyhivatal által kiszabható bírság a vállalat éves árbevételének 10 százalékát is elérheti. Eddig a legnagyobb bírság 700 millió euró volt, amelyet cementipari vállalkozásokra szabtak ki árrögzítés miatt, igaz, ezt később 400 millió euróra csökkentették.
Az acélgyártókra folyamatos nyomás nehezedik az autóipar részéről, amely egyre inkább előnyben részesíti az alternatív, könnyebb anyagokat, mint az alumínium és a szénszál, a kibocsátási és üzemanyag-megtakarítási célok elérésére.
MTI