A francia Havas reklámügynökség a bevétele 17,2 százalékos csökkenését jelentette tavalyról csütörtökön, az átszervezést, a kereslet csökkenését és az euró erősségét okolva. A bevétel 1,645 milliárd euróra csökkent a 2002-es 1,987milliárdról. A rosszul teljesítő egységek bezárása vagy eladása 7,9 százalékot vitt el a forgalomból. Az árfolyamok alakulása 200 millió euróval csökkentette a bevételt. A változatlan vállalatszerkezetre és változatlan árfolyamok alapján számolva az árbevétel 5,7 százalékkal mérséklődött tavaly.
Az üzemi árrés valamivel több mint 8 százalékra csökkent a csütörtökön kiadott előzetes vállalati becslés szerint a világon a hatodik hirdetési ügynökségnél, a Havasnál a 2002-es 11,1 százalékról. Ez 131,6 millió eurós működési nyereséget valószínűsít a 175,3 millió euróra szóló elemzői előrejelzések helyett. (MTI)
Visszaesett a Havas eredménye
A világ öt legnagyobb médiaügynöksége között számontartott Havas csoport gyengülő eredményről adott számot.