1p

A legtöbb boltban az ígéreteknek megfelelően az ünnepek után visszavették a nem tetsző, vagy nem megfelelő méretű karácsonyi ajándékokat - közölte a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ).

A közlemény szerint annak ellenére, hogy a kereskedők jogszabályi kötelezettsége a termék kicserélésére csak minőségi kifogás, hibás teljesítés esetén áll fenn, egyre több kereskedő ajánlja fel vásárlóinak, hogy karácsony után pár napig kicseréli a nem megfelelő méretű terméket, vagy le lehet vásárolni a termék árát.

Vita csak a visszavétel végső határidejével kapcsolatban alakult ki, vagyis hogy az karácsonytól vagy a vásárlás napjától számít-e.

A közlemény hangsúlyozza, hogy minőségi kifogás esetén, a jótállási időn belül, a kereskedőnek a hibás teljesítés szabályai szerint kell eljárni, vagyis nem hivatkozhat arra, hogy a terméket nem a karácsonyi időszakban vásárolták.

A vásárló akciós áru esetében is reklamálhat, a kereskedő csak abban az esetben tagadhatja meg az áru cseréjét, ha valamilyen meglévő, észlelhető hiba az árleszállítás oka, és erre a hibára, illetve a leárazás okára a kereskedő felhívta a vásárló figyelmét - áll a FEOSZ közleményében.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!