A közlemény szerint annak ellenére, hogy a kereskedők jogszabályi kötelezettsége a termék kicserélésére csak minőségi kifogás, hibás teljesítés esetén áll fenn, egyre több kereskedő ajánlja fel vásárlóinak, hogy karácsony után pár napig kicseréli a nem megfelelő méretű terméket, vagy le lehet vásárolni a termék árát.
Vita csak a visszavétel végső határidejével kapcsolatban alakult ki, vagyis hogy az karácsonytól vagy a vásárlás napjától számít-e.
A közlemény hangsúlyozza, hogy minőségi kifogás esetén, a jótállási időn belül, a kereskedőnek a hibás teljesítés szabályai szerint kell eljárni, vagyis nem hivatkozhat arra, hogy a terméket nem a karácsonyi időszakban vásárolták.
A vásárló akciós áru esetében is reklamálhat, a kereskedő csak abban az esetben tagadhatja meg az áru cseréjét, ha valamilyen meglévő, észlelhető hiba az árleszállítás oka, és erre a hibára, illetve a leárazás okára a kereskedő felhívta a vásárló figyelmét - áll a FEOSZ közleményében.