A McDonald's lázas keresésbe fogott azután, hogy január végén nem hosszabbították meg Kobe Bryanttal kötött szerződést, mivel a sportoló elleni szexuális zaklatás miatt folyó per negatív színben tüntette volna fel a hamburgerláncot.
A jelentős médiavisszhangot kiváltó per hatására ugyanakkor már szeptemberben lekerült Kobe Bryant a McDonald's kreatívjairól, és a vele forgatott négy reklámszpot is dobozban maradt. Ezek után a hamburgeres cég már a "napokat számolta", hogy a december 31-éig élő 3 éves támogatói megállapodásuk mikor jár le.
Úgy tűnik gyorsan sikerült megtalálni a kínai Yao Ming személyében Bryant utódját. A 23 éves játékos, aki a Houston Rockets centere, azért is tűnhet remek választásnak, mivel nem csak az Egyesült Államokban örvend töretlen népszerűségnek, de hazájában is óriási rajongótáborral bír.
Yao népszerűségét persze nem a McDonald's ismerte fel először, a játékos szponzora többek között a sportszergyártó Reebok, az Apple Computer, és a Visa bankkártyáit is vele népszerűsítik. A megállapodás értékét nem hozták nyilvánosságra, ám a bennfentesek szerint milliós nagyságrendű megállapodásról lehet szó. Ez pedig tovább növeli a kínai játékosnak a Forbes által 14,5 millió dollárosra becsült éves jövedelmét.
Kapcsolódó anyag
Kobe Bryant: vége a hamburger-reklámoknak
Yao Ming lesz a McDonalds reklámarca
A világ legnagyobb gyorsétteremlánca Kobe Bryant után újabb NBA sztárt nyert meg a reklámjainak.