3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A MÁV-Start Zrt. által Szolnokon kifejlesztett két darab IC+ kocsi prototípus a napokban megkapta a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól az utasforgalmi próbaüzemi engedélyt, a kocsik heteken belül belföldi forgalomban utasokat szállítanak - közölte a vasúttársaság szerdán.

A Népszabadság szerdai számában arról írt, hogy át kell tervezni a vasút új InterCity-kocsijait, mert nem akadálymentesek, így kerekesszékkel nem lehetne használni a kocsikat, és a MÁV elismerte a hibát. Az újság szerdai cikke szerint hibákat talált az uniós ellenőrzés a MÁV-Start Zrt. saját fejlesztésű Inter-City+ vasúti személykocsi-családjának két prototípusán.

A MÁV-Start közleményében hangsúlyozza, hogy a IC+ kocsik két darab prototípusának tesztsorozata több hónapos folyamat volt, amely keretében a járműveknek az Európai Unió által alkalmazott TSI rendszer követelményeinek kellett eleget tenniük, a magyar IC+ kocsik Ausztriában és Svájcban tettek tanúbizonyságot arról, hogy megfelelnek a szigorú előírásoknak.

A járműcsalád nemzetközi forgalmú közlekedéséhez még néhány feltételnek meg kell felelni, mivel az arra vonatkozó előírások minimálisan eltérnek, a kocsik várhatóan hamarosan teljesítik ezen előírásokat - írja közleményében a MÁV-Start hangsúlyozva, hogy a prototípus jármű kifejlesztésénél eredendően sem volt cél speciális prototípus kocsik - köztük étkező, akadálymentesített - készítése, a sorozatgyártáskor kell felkészülni a majdani megrendelői igényeknek, ilyen lehet például egy mozgáskorlátozottak utazását segítendő kerekesszékes felszállásra alkalmas, emelőszerkezettel ellátott, kerekesszékesek által használható mosdóval kialakított verzió.


A vasúttársaság a lépcsőkialakítást a sorozatgyártás megkezdéséig korrigálja, a mérnökök már dolgoznak ezen. A Népszabadság cikkében szereplő feltételezéssel szemben nem kell megismételni a kocsik teljes szilárdsági vizsgálatát, valamint biztosan nem kell üléseket kicserélni, hiszen azok is megfelelnek az előírásoknak - írja közleményében a MÁV-Start.

Az IC+ innovációs fejlesztési projekt összköltsége 1,4 milliárd forint volt, amelyhez 460 millió forint európai uniós támogatást nyert el a vasúttársaság; az uniós támogatással kapcsolatos projekt fázis már lezárult, jelenleg az elszámolás zajlik. A projektköltség tartalmazza a tervezési költségeket, a két prototípus legyártását és az ehhez szükséges eszközöket, szerszámokat, infrastrukturális beruházásokat is - közölte a MÁV-Start Zrt.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!