2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. 2021-ben 3,1 milliárd euró árbevételt ért el az előző évi 3,4 milliárd euróval szemben; az adózás utáni nyeresége viszont nőtt: a 2020. évi 39,3 millió euró után tavaly 67,6 millió euró lett - közölte a társaság csütörtökön.

A beszámoló szerint a Mercedes-Benz kecskeméti gyára 2021-ben több mint 135 ezer járművet gyártott, mintegy 25 ezerrel kevesebbet, mint 2020-ban. Az előző évinél alacsonyabb gyártási darabszám mellett elért magasabb nyereség feltételeit az teremtette meg, hogy a kecskeméti gyár modellmixében egyértelműen túlsúlyban voltak tavaly az eredményességhez jelentősebb mértékben hozzájáruló típusok: az EQB, a plug-in hibrid és az AMG modellek.

Az első kecskeméti elektromos Mercedes. Fotó: Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.
Az első kecskeméti elektromos Mercedes. Fotó: Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.

Emlékeztetnek arra, hogy a kecskeméti gyárban 2021 februárjában kezdődött el egy második présüzem építése, amely várhatóan 2022 végétől további 200 munkavállaló foglalkoztatását biztosítja. Később, 2021 áprilisában ugyancsak sikeresen indult el az A-osztály plug-in hibrid verziójának gyártása, majd augusztusban legördült a gyártósorokról a másfél milliomodik Kecskeméten készült autó. Az EQB Magyarország első tisztán elektromos meghajtású sorozatgyártott járműve, a modell gyártásának őszi elindítása a magyar autóipar számára is történelmi esemény volt - írták.

A globális csiphiány miatt ugyanakkor a kecskeméti gyárban 2021 januárjában, áprilisában, majd júliusban és augusztusban is volt egy-egy termelésleállás, az elmúlt télen pedig egy egész hónapra szünetelt gyártás.

A közleményben hangsúlyozzák: a vállalat több mint 4500 munkavállalójával továbbra is Magyarország egyik legnagyobb és legstabilabb foglalkoztatója. A pandémia és az ellátási láncokban jelentkező kihívások ellenére a cégnek egy kollégájától sem kellett megválnia. A nagy volumenű projektek kapcsán - ilyen az EQB sorozatgyártása és az új présüzem építése - viszont további munkavállalókkal bővült a létszám. A 800 millió euróból épített kecskeméti autógyárban a termelés 2012. március 30-án indult el. A társaság 2018 júniusában megkezdte a meglévő gyár bővítését mintegy 320 milliárd forintból, majd 2020 decemberében újabb 50 milliárd forintos bővítést jelentettek be. (MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!