2p

A legismertebb kólának a meleg italok piacán még nem volt világszerte ismert márkája, de majd most lesz.

A Coca-Cola megvásárolja a brit Whitbread vállalattól a Costa kávéház láncot 5,1 milliárd dollárért (4,4 milliárd euró) - jelentette be pénteken Atlantában a Coca-Cola. 

A Whitbread 1995-ben vásárolta meg a Costa kávézó láncot 19 millió font sterlingért. A Costa akkoriban 39 üzlettel rendelkezett, mostanra viszont már közel négyezer kávézóra bővült a hálózata az Egyesült Királyságban és Európában.

A Whitbread az kávézó üzletág értékesítésből befolyt összeget részben adósságai rendezésére, emellett pedig egyebek között Premier Inn szállodai üzletágának fejlesztésére kívánja fordítani az Egyesült Királyságban és Németországban. Alison Brittain vezérigazgató bejelentette egyúttal, hogy a részvényeseknek is juttatnak osztalékot a befolyt összegből.

"A Coca-Cola az ital üzletágban csak a meleg italoknál nem rendelkezett globális márkával" - mutatott rá James Quincey, a Coca-Cola vezérigazgatója, megjegyezve, hogy "a Costa egy jól bevezetett márkával teszi lehetővé számunkra a belépést erre a piacra". A tranzakciót várhatóan 2019 első felében zárják le.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!