3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyar keresőoptimalizálási piac sokat változott 10 év alatt, mára már a legtöbb ember tudja, hogy minden magyar vállalkozásnak illene ezzel is foglalkoznia. Ahogy pár éve még arról szóltak a hírek, hogy az összes cégnek szüksége van weboldalra, ma már a SEO-ról mondják ugyanezt.

Felnőtt közben egy újabb szakember-generáció, akiknek már a mindennapjuk részévé vált a technológia, és nem 18 éves korukban láttak először okostelefont. Ők a piacra lépve még nagyobb versenyt generálnak, így ma már csak az a SEO szakértő tud megélni, aki tényleg követi a legújabb trendeket.

Hatalmas verseny a legkifizetődőbb területeken

10 éve mindenki indíthatott magának sikeres projektet valamelyik erős piaci szegmensben, mivel olyan kevés SEO-s volt, hogy bárkinek jutott egy szelet a tortából. Legyen szó téli gumiról, autóbérlésről, duguláselhárításról vagy kertépítésről, a legtöbb szakértőnek megvolt a saját weboldala. Aztán a Google találati listáinak legjobb helyei szépen telítődtek, és el kellett kezdeni sokkal hatékonyabb munkát végezni, mert jött fel a konkurencia, így számos SEO ügynökség jelent meg.

Ebből az ügyfelek is profitáltak, miközben az árak mentek felfelé, soha nem látott jó minőségű tartalmak születtek, és születnek még ma is minden nap. Elérkezett a PR cikkek, a minőségi linképítés kora, ezt a Google is támogatta azzal, hogy erősen visszanyírta a spam hálózatok SEO erejét. A piacon így csak azok a weboldalak tudtak túlélni, amelyek igazi keresőoptimalizálást végeztek, és folyamatosan követték a legújabb változásokat.



Eljött a webshopok kora

Ma egyértelműen a webshopok aranykorát élhetjük meg a magyar nyelvű interneten, annyi kiváló shop szoftvert kínálnak olcsón, hogy bárki indíthat magának saját e-üzletet, nem csak céges weboldalt. Bár a GDPR bevezetése körüli hercehurcát megszenvedték a bolttulajdonosok, a jogi kérdések tisztázása után folytatódhatott a munka.

A webshopok a SEO egyik újonnan felfedezett területe lett, ahol a legjobban mutatkozik meg a tartalomgyártás előnye. Azok a boltok, ahol csak átveszik a nagyker szöveges tartalmait, hátra kerülnek a versenyben, míg a minőségi oldalakat készítők nagyon sok látogatót kapnak a keresőktől. A kibővült piac természetesen még több szakembert tart el, akik már megadják a kellő tömeget a különféle SEO klubok és önképző szakmai csoportok megalakulásához. Így a gazdasági fellendülés nem csak az üzleteket segíti, hanem egy sokkal szakmaibb és jobb magyar SEO szakértői gárdát is létrehoz.

A különféle elemzések az e-kereskedelem további bővülésére számítanak, ezért még több SEO-s kell majd ezek ellátásához. Hasít a tartalomgyártás, a különféle közösségi platformok felfedezése, és a Google is újabbnál újabb fejlesztésekkel rukkol elő. Közben egyre nehezebb piacra lépni új szereplőként, az a vállalkozás, mely nem épít a SEO-ra az indulás után, jó eséllyel nem fogja megélni az üzlete nyereségessé válását. Sőt, sok esetben már az adott weboldal vagy szolgáltatás élesedése előtt megkezdődik a munka, hiszen az indulás után azonnal részt kell venni a hatalmas versenyben.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!