3p

GVH-vizsgálat indult a Lidl egyik reklámkampánya miatt, amelyben a legolcsóbb boltláncnak mondta magát a cég. A Lidl nyomban reagált, állásfoglalásában közölte, a jogszabályoknak megfelelően járt el és mindenben együttműködik a GVH-val. 

Vizsgálatot indított a Gazdasági Versenyhivatal a Lidllel szemben. A versenyfelügyeleti eljárás keretében azt igyekszik kideríteni a hatóság, hogy a boltlánc megalapozottan állította-e februári reklámjaiban, hogy „A Lidl a legolcsóbb élelmiszerlánc” - közölte a GVH hétfőn. 

Állásfoglalásban reagált a GVH által indított vizsgálatra a boltlánc. Forrás: Depositphotos
Állásfoglalásban reagált a GVH által indított vizsgálatra a boltlánc. Forrás: Depositphotos

A GVH szerint a szóban forgó szlogen az átlagvásárlónak azt sugallhatja, hogy a cég termékkínálata minden egyes többi magyarországi áruházlánchoz képest ténylegesen a legolcsóbb, márpedig ez az állítás a hatóság szerint vélhetően valótlan tartalmú. A GVH úgy látja, hogy a kereskedelmi kommunikációban - azaz a Lidl-reklámokban - megjelölt, a Pénzcentrum által végzett felmérés valószínűsíthetően nem alkalmas az eljárás alá vont vállalkozás piacelsőségi állításának objektív, tényszerű igazolására. Tekintettel a hivatkozott felmérés kimondottan szubjektív, nem reprezentatív jellegére, valamint arra, hogy a felmérés a kereskedelmi kommunikáció közzétételéhez képest korábbi időszakra - 2022 decemberére és 2023 januárjára - vonatkozott - derül ki a közleményből. (A GVH lépéséről ebben a cikkben olvashat részletesen.)

Lényeges, hogy a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti azt, hogy a GVH szerint a vállalkozás a jogsértést elkövette. A vizsgálat a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. A hatóságnak három hónapja van a vizsgálatra, de indokolt esetben két alkalommal 2-2 meghosszabbítható ez a határidő. 

Mit mond a boltlánc? 

Hétfőn délután a Lidl kiadott egy állásfoglalást, amelyben reagált a GVH-vizsgálat elindítására. Ebben a következőt írják:

A Lidl Magyarország, a pénzcentrum.hu és a Debreceni Egyetem közös kutatására alapozta reklámkampányát. A két hónapon át tartó felmérés során megkérdezett több mint 17 ezer fogyasztó rangsorolta a kutatásban szereplő üzletláncokat, aszerint, hogy melyikben lehet a legkedvezőbb áron bevásárolni a  termékkategóriák meghatározása nélkül.

A vállalat álláspontja szerint a fogyasztókat a jogszabályoknak megfelelően  tájékoztatta mind a Lidltől függetlenül végzett kutatásról, mind pedig a reklámállítás jellegéről.

A Lidl Magyarország a hatósággal együttműködik és a témában releváns kért információkat teljeskörűen rendelkezésre bocsátja.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!