Vizsgálatot indított a Gazdasági Versenyhivatal a Lidllel szemben. A versenyfelügyeleti eljárás keretében azt igyekszik kideríteni a hatóság, hogy a boltlánc megalapozottan állította-e februári reklámjaiban, hogy „A Lidl a legolcsóbb élelmiszerlánc” - közölte a GVH hétfőn.
A GVH szerint a szóban forgó szlogen az átlagvásárlónak azt sugallhatja, hogy a cég termékkínálata minden egyes többi magyarországi áruházlánchoz képest ténylegesen a legolcsóbb, márpedig ez az állítás a hatóság szerint vélhetően valótlan tartalmú. A GVH úgy látja, hogy a kereskedelmi kommunikációban - azaz a Lidl-reklámokban - megjelölt, a Pénzcentrum által végzett felmérés valószínűsíthetően nem alkalmas az eljárás alá vont vállalkozás piacelsőségi állításának objektív, tényszerű igazolására. Tekintettel a hivatkozott felmérés kimondottan szubjektív, nem reprezentatív jellegére, valamint arra, hogy a felmérés a kereskedelmi kommunikáció közzétételéhez képest korábbi időszakra - 2022 decemberére és 2023 januárjára - vonatkozott - derül ki a közleményből. (A GVH lépéséről ebben a cikkben olvashat részletesen.)
Lényeges, hogy a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti azt, hogy a GVH szerint a vállalkozás a jogsértést elkövette. A vizsgálat a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. A hatóságnak három hónapja van a vizsgálatra, de indokolt esetben két alkalommal 2-2 meghosszabbítható ez a határidő.
Mit mond a boltlánc?
Hétfőn délután a Lidl kiadott egy állásfoglalást, amelyben reagált a GVH-vizsgálat elindítására. Ebben a következőt írják:
A Lidl Magyarország, a pénzcentrum.hu és a Debreceni Egyetem közös kutatására alapozta reklámkampányát. A két hónapon át tartó felmérés során megkérdezett több mint 17 ezer fogyasztó rangsorolta a kutatásban szereplő üzletláncokat, aszerint, hogy melyikben lehet a legkedvezőbb áron bevásárolni a termékkategóriák meghatározása nélkül.
A vállalat álláspontja szerint a fogyasztókat a jogszabályoknak megfelelően tájékoztatta mind a Lidltől függetlenül végzett kutatásról, mind pedig a reklámállítás jellegéről.
A Lidl Magyarország a hatósággal együttműködik és a témában releváns kért információkat teljeskörűen rendelkezésre bocsátja.