A kihívásokkal teli elmúlt másfél, két év után, amikor minden az alkalmazkodásról szól, a home&decor szegmens, online kereskedelem egyik világhírű “sztárja”, a www.biano.hu
mégsem a lassulás jelét mutatja, hanem épp annak ellenkezőjét. Michael Zelinkát, a Biano Magyarország vezérigazgatóját és a nemzetközi hálózat alapítóját a cég sikeréről kérdeztük, valamint arról, hogy látja az e-kereskedelem jövőjét a majdnem két éve tomboló világjárvány idején. A Csehországból származású vállalkozó többek között azt is elmondta 2021 negyedik trimeszterében miként fog alakulni a világban a Biano platformjain a home&decor online kereskedelem.
Hogyan befolyásolta a Covid legújabb, 19 Delta variánsának rohamos terjedése az Önök és üzleti partnereik helyzetét? Érezhető volt-e a nyersanyag hiány, vagy például emelkedtek-e a szállítási árak?
Elemzéseinkből az derült ki, hogy a járvány igazi utórezgései, gazdasági hatásai ezen a téren majd 2022 tavaszán lesznek érezhetők. Ennek ellenére a Biano piactér termékei és partnereinek száma egyre nő, és egyre nagyobb az igény is rájuk. Ez főleg azért van, mivel a járvány az online tereknek kedvezett, hiszen a hétköznapi élet számos szegmense – mint például a vásárlás, a munka – hosszabb vagy rövidebb időre a virtuális térbe költözött át.
Mit gondol, a lakberendezési tárgyak online üzletei fel vannak készülve erre a helyzetre? Jobban ki tudják védeni a Covid új variánsának negatív hatásait? Milyen segítséget tudnak ehhez Önök nyújtani?
Partnereinkkel együtt időben, gyorsan és tettre készen reagáltunk. A piactéren megjelenő kisebb webshopok átalakították hálózatukat, az adott lehetőségekhez idomítva kínálatukat. Ugyanakkor fontos megértenünk azt is, hogy megváltozott a vásárlói magatartás is, hiszen az ilyen jellegű, de akár a mindennapi vásárlás szinte teljesen online történt.
2020-hoz viszonyítva, 2021-ben több partnerüzlet regisztrált a Bianón?
Igen, 20%-os növekedés észlelhető a partnerek számát illetően, ami jelentős emelkedés ezen a téren.
Melyek azok a teljesítményi mutatók, amelyeket figyelembe fognak venni, elemeznek az év végi gazdasági kiértékelésen?
Természetesen fő célunk a saját, illetve partnereink általunk nyert jövedelmének, bevételének a növelése. Hiszünk abban, hogy tartani tudjuk az eddigi, közel 80%-os növekedést. Mi több, a közelgő, tervezett újításokkal - mint például a Biano Studio eszköz bevezetése - még inkább vásárlónk, felhasználóink igényeire tudunk hangolódni.
A Biano Studio egyike azoknak az új szolgáltatásoknak, amelyet hamarosan elindítanak. Milyen más plusz funkciók fogják biztosítani még a Biano felületeinek és a partnerei oldalainak magasabb látogatottságát, valamint bevételének növekedését?
A Biano platformokon sok olyan eszköz áll már rendelkezésre, amely partnerüzleteink sikerességét, eredményességét szolgálja, ezekből természetesen az oldal látogatói, maguk a vásárlók is profitálnak. Az eszközök, szolgáltatások elérése ingyenes, ezen kívül több egyéb, szakmai háttérsegítséget is biztosítunk.
A már bevezetett eszközök között van például a Biano Star, az ügyfelek értékelési, vélemény-rendszere. A vásárlók képeket tölthetnek fel a Biano oldalról vett lakberendezési termékekről és megoszthatják tapasztalataikat egymással, a többi felhasználóval. Egy másik, hasonlóan hasznos keresztértékesítési, a termékek összehasonlítását szolgáló eszköz, a mesterséges intelligencián alapuló Biano Button (AI), ami szintén a vásárlók kényelmét szolgálja.
Illetve fontos még megemlíteni a Biano Pixel tartalomminőséget mérő, és egyben ellenőrző eszközt, amelyen keresztül a felhasználó számos releváns ajánlatot kap a home&decor virtuális világ bebarangolásához.
És az egyik legizgalmasabb, hogy hamarosan elindítjuk a Biano Studio kreatív eszközünket is, amely motiválja a felhasználót, hogy saját otthonának lakberendezőjévé váljon, válhasson.
Mit gondol, milyen egyéb előnyei vannak a Biano piactérnek egy online bútorkereskedő számára?
Mindenekelőtt az, hogy elérhető minőséggel, minőségi termékekkel gyarapítsa általunk az online home&decor szegmenst. Ezért a Biano mindig exkluzív pluszokkal, technológiai újításokkal igyekszik megjelenni, különösen a beszerzési folyamatokban.
Sokat áldozunk a fejlesztésre, kiemelnék három ilyen, kimondottan csak a Biano-n elért eszközt:
Az első a képkereső funkció, ami az egyik legkifinomultabb, mesterséges intelligencián alapuló eszköz. Segíti a felhasználót, hogy otthona felújításához szükséges lakberendezési eszközöket könnyen és gyorsan megtalálja, igény szerint összehasonlítsa.
Hasonlóan innovatív még a Biano Pixel, egy copyrighttal ellátott exkluzív eszköz, amely a partnereket egy következő szintre emeli, hiszen ennek használatával jobban ellenőrizhető a vásárló átirányítása egy kiskereskedő terméke felé.
És végül, de nem utolsó sorban elérhető a Biano Button szolgáltatás is már, egy forradalmi funkció, amelyhez szintén ingyenes hozzáférést biztosítunk partnereink számára. Ez az eszköz lehetővé teszi a partnerüzletek számára az összehasonlítási rendszer, vagyis az AI használatát.
Hogy látja, miként fog változni a home&decor online világa 2021 után, hogyan „használják” majd ki a mesterséges intelligencia adta lehetőségeket?
Minden bizonnyal egy egyre feltörekvőbb AI jelenségről beszélhetünk a home&decor e-kereskedelemben, és biztosra vehető, hogy ez a tendencia még sokáig folytatódni fog.
Napjainkban szinte lehetetlen olyan szolgáltatást, aloldalt találni a Bianón, amely ne a mesterséges intelligenciát használná valamilyen formában. Ezt a fejlesztési tendenciát a jövőben még inkább szeretnénk megtartani.
Az Önök legeredményesebb – bevétel, illetve partnereik sikeressége szempontjából -piacai jelenleg mely országokban találhatók?
Terjedelmüket tekintve dominánsak a cseh és a szlovák piacok. Azonban erős fejlődés észlelhető a romániai és a magyarországi szektoroknál is.