6p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Interjú az egyik legismertebb virtuális piactér, a Biano alapítójával, Michael Zelinkával

A kihívásokkal teli elmúlt másfél, két év után, amikor minden az alkalmazkodásról szól, a home&decor szegmens, online kereskedelem egyik világhírű “sztárja”, a www.biano.hu

mégsem a lassulás jelét mutatja, hanem épp annak ellenkezőjét. Michael Zelinkát, a Biano Magyarország vezérigazgatóját és a nemzetközi hálózat alapítóját a cég sikeréről kérdeztük, valamint arról, hogy látja az e-kereskedelem jövőjét a majdnem két éve tomboló világjárvány idején. A Csehországból származású vállalkozó többek között azt is elmondta 2021 negyedik trimeszterében miként fog alakulni a világban a Biano platformjain a home&decor online kereskedelem.

Hogyan befolyásolta a Covid legújabb, 19 Delta variánsának rohamos terjedése az Önök és üzleti partnereik helyzetét? Érezhető volt-e a nyersanyag hiány, vagy például emelkedtek-e a szállítási árak?

Elemzéseinkből az derült ki, hogy a járvány igazi utórezgései, gazdasági hatásai ezen a téren majd 2022 tavaszán lesznek érezhetők. Ennek ellenére a Biano piactér termékei és partnereinek száma egyre nő, és egyre nagyobb az igény is rájuk. Ez főleg azért van, mivel a járvány az online tereknek kedvezett, hiszen a hétköznapi élet számos szegmense – mint például a vásárlás, a munka – hosszabb vagy rövidebb időre a virtuális térbe költözött át.

Mit gondol, a lakberendezési tárgyak online üzletei fel vannak készülve erre a helyzetre? Jobban ki tudják védeni a Covid új variánsának negatív hatásait? Milyen segítséget tudnak ehhez Önök nyújtani?

Partnereinkkel együtt időben, gyorsan és tettre készen reagáltunk. A piactéren megjelenő kisebb webshopok átalakították hálózatukat, az adott lehetőségekhez idomítva kínálatukat. Ugyanakkor fontos megértenünk azt is, hogy megváltozott a vásárlói magatartás is, hiszen az ilyen jellegű, de akár a mindennapi vásárlás szinte teljesen online történt.

2020-hoz viszonyítva, 2021-ben több partnerüzlet regisztrált a Bianón?

Igen, 20%-os növekedés észlelhető a partnerek számát illetően, ami jelentős emelkedés ezen a téren.

Melyek azok a teljesítményi mutatók, amelyeket figyelembe fognak venni, elemeznek az év végi gazdasági kiértékelésen?

Természetesen fő célunk a saját, illetve partnereink általunk nyert jövedelmének, bevételének a növelése. Hiszünk abban, hogy tartani tudjuk az eddigi, közel 80%-os növekedést. Mi több, a közelgő, tervezett újításokkal - mint például a Biano Studio eszköz bevezetése - még inkább vásárlónk, felhasználóink igényeire tudunk hangolódni.

A Biano Studio egyike azoknak az új szolgáltatásoknak, amelyet hamarosan elindítanak. Milyen más plusz funkciók fogják biztosítani még a Biano felületeinek és a partnerei oldalainak magasabb látogatottságát, valamint bevételének növekedését? 

A Biano platformokon sok olyan eszköz áll már rendelkezésre, amely partnerüzleteink sikerességét, eredményességét szolgálja, ezekből természetesen az oldal látogatói, maguk a vásárlók is profitálnak. Az eszközök, szolgáltatások elérése ingyenes, ezen kívül több egyéb, szakmai háttérsegítséget is biztosítunk.

A már bevezetett eszközök között van például a Biano Star, az ügyfelek értékelési, vélemény-rendszere. A vásárlók képeket tölthetnek fel a Biano oldalról vett lakberendezési termékekről és megoszthatják tapasztalataikat egymással, a többi felhasználóval. Egy másik, hasonlóan hasznos keresztértékesítési, a termékek összehasonlítását szolgáló eszköz, a mesterséges intelligencián alapuló Biano Button (AI), ami szintén a vásárlók kényelmét szolgálja.

Illetve fontos még megemlíteni a Biano Pixel tartalomminőséget mérő, és egyben ellenőrző eszközt, amelyen keresztül a felhasználó számos releváns ajánlatot kap a home&decor virtuális világ bebarangolásához.

És az egyik legizgalmasabb, hogy hamarosan elindítjuk a Biano Studio kreatív eszközünket is, amely motiválja a felhasználót, hogy saját otthonának lakberendezőjévé váljon, válhasson.

Mit gondol, milyen egyéb előnyei vannak a Biano piactérnek egy online bútorkereskedő számára?

Mindenekelőtt az, hogy elérhető minőséggel, minőségi termékekkel gyarapítsa általunk az online home&decor szegmenst. Ezért a Biano mindig exkluzív pluszokkal, technológiai újításokkal igyekszik megjelenni, különösen a beszerzési folyamatokban.

Sokat áldozunk a fejlesztésre, kiemelnék három ilyen, kimondottan csak a Biano-n elért eszközt:

Az első a képkereső funkció, ami az egyik legkifinomultabb, mesterséges intelligencián alapuló eszköz. Segíti a felhasználót, hogy otthona felújításához szükséges lakberendezési eszközöket könnyen és gyorsan megtalálja, igény szerint összehasonlítsa.

Hasonlóan innovatív még a Biano Pixel, egy copyrighttal ellátott exkluzív eszköz, amely a partnereket egy következő szintre emeli, hiszen ennek használatával jobban ellenőrizhető a vásárló átirányítása egy kiskereskedő terméke felé.

És végül, de nem utolsó sorban elérhető a Biano Button szolgáltatás is már, egy forradalmi funkció, amelyhez szintén ingyenes hozzáférést biztosítunk partnereink számára. Ez az eszköz lehetővé teszi a partnerüzletek számára az összehasonlítási rendszer, vagyis az AI használatát.

Hogy látja, miként fog változni a home&decor online világa 2021 után, hogyan „használják” majd ki a mesterséges intelligencia adta lehetőségeket?

Minden bizonnyal egy egyre feltörekvőbb AI jelenségről beszélhetünk a home&decor e-kereskedelemben, és biztosra vehető, hogy ez a tendencia még sokáig folytatódni fog.

Napjainkban szinte lehetetlen olyan szolgáltatást, aloldalt találni a Bianón, amely ne a mesterséges intelligenciát használná valamilyen formában. Ezt a fejlesztési tendenciát a jövőben még inkább szeretnénk megtartani.

Az Önök legeredményesebb – bevétel, illetve partnereik sikeressége szempontjából -piacai jelenleg mely országokban találhatók?

Terjedelmüket tekintve dominánsak a cseh és a szlovák piacok. Azonban erős fejlődés észlelhető a romániai és a magyarországi szektoroknál is.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!