Pénteken tette közzé a Volkswagen, hogy rekordmennyiségű autóval büszkélkedhet a tavalyi évben. A német konszern eladásai decemberben ugyan mérséklődtek, ám ennek ellenére soha nem ért még el ekkora értéket. A Volkswagen AG minden márkáját beleértve 10,83 millió járművet értékesített tavaly, 0,9 százalékkal többet, mint 2017-ben. A csoporton belül a Skoda, a Seat, a Porsche és a Lamborghini márkák is eladási rekordot értek el.
Decemberben a vállalatcsoport eladásai 8,4 százalékkal 916 ezerre csökkentek, ezen belül a legfájdalmasabb visszaesést Kínában mérték, ahol 12,5 százalékkal zuhant az értékesített járművek volumene. Éves szinten egyébként az ázsiai ország lett a legnagyobb piaca, ugyanis Kínában 4,21 millió autót értékesített tavaly a Volkswagen.
Nagy kérdés persze, hogy a decemberi negatív trend folytatódik-e, vagy új lendületet tud venni a cég Ázsiában. A kínai értékesítés visszaesése mögött a szakértők az Amerikával szembeni kereskedelmi háborút okolják elsősorban, a megemelkedett importvámok miatt sok vásárló bizonytalanodott el. Ugyanakkor az is közrejátszhat a történtekbe, hogy immár Peking is elismerte, hogy a korábbi gazdasági növekedés dinamikája megtört, és a korábbiaknál lassabb lehet a bővülés.
A konszern eladásai tavaly két fontos piacon is csökkentek éves szinten, Észak-Amerikában 2 százalékkal kevesebb autót adtak el, míg a belföldi piacon, Németországban 0,1 százalékkal esett vissza a volumen.
Egyelőre nagy kérdés, hogy a másik két autóipari óriás hogy zárta a tavalyi évet, ám az elemzők azt valószínűsítik, hogy a Volkswagen volt 2018 királya. A Renault-Nissan-Mitsubishi hármas az első fél évben 5,54 milliós eladással büszkélkedhetett, miután 2017-ben a szövetség tagjai 10,6 millió járművet adtak el. Ugyanakkor a második félévben valószínűleg ők is megtorpantak. Esetükben a jövő még inkább zűrzavaros lehet, miután a vállalat agyát, a konszern első emberét a japán hatóságok letartóztatták adócsalás vádjával. Emiatt pedig több posztjáról is visszahívták a Nissant annak idején a csőd széléről visszarángató cégvezetőt.
A néhány évben még a legnagyobbnak számító Toyota is vélhetőleg növelte az eladott autók számát 2018-ban. Mivel azonban ők már tavaly is egy picivel rosszabbul teljesítettek, és 10,5 millió autóról indultak, ezért kevesen számolnak olyan mértékű növekedéssel, amely révén az autópiac trónjára vissza tudnának kerülni.