3p

Földbe áll a magyar gazdaság? Okozhat földrengést az amerikai elnökválasztás? Mire lesz elég a kormány akcióterve?
Online Klasszis Klub élőben Pogátsa Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdász-szociológustól!

2024. október 31. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Noha még nem minden autógyártó közölte éves eladásait, jó eséllyel a német óriás készítette a tavalyi évben a legtöbb autót.

Pénteken tette közzé a Volkswagen, hogy rekordmennyiségű autóval büszkélkedhet a tavalyi évben. A német konszern eladásai decemberben ugyan mérséklődtek, ám ennek ellenére soha nem ért még el ekkora értéket.  A Volkswagen AG minden márkáját beleértve 10,83 millió járművet értékesített tavaly, 0,9 százalékkal többet, mint 2017-ben. A csoporton belül a Skoda, a Seat, a Porsche és a Lamborghini márkák is eladási rekordot értek el.

Decemberben a vállalatcsoport eladásai 8,4 százalékkal 916 ezerre csökkentek, ezen belül a legfájdalmasabb visszaesést Kínában mérték, ahol 12,5 százalékkal zuhant az értékesített járművek volumene. Éves szinten egyébként az ázsiai ország lett a legnagyobb piaca, ugyanis Kínában 4,21 millió autót értékesített tavaly a Volkswagen.

Nagy kérdés persze, hogy a decemberi negatív trend folytatódik-e, vagy új lendületet tud venni a cég Ázsiában. A kínai értékesítés visszaesése mögött a szakértők az Amerikával szembeni kereskedelmi háborút okolják elsősorban, a megemelkedett importvámok miatt sok vásárló bizonytalanodott el. Ugyanakkor az is közrejátszhat a történtekbe, hogy immár Peking is elismerte, hogy a korábbi gazdasági növekedés dinamikája megtört, és a korábbiaknál lassabb lehet a bővülés.

A konszern eladásai tavaly két fontos piacon is csökkentek éves szinten, Észak-Amerikában 2 százalékkal kevesebb autót adtak el, míg a belföldi piacon, Németországban 0,1 százalékkal esett vissza a volumen.

Egyelőre nagy kérdés, hogy a másik két autóipari óriás hogy zárta a tavalyi évet, ám az elemzők azt valószínűsítik, hogy a Volkswagen volt 2018 királya. A Renault-Nissan-Mitsubishi hármas az első fél évben 5,54 milliós eladással büszkélkedhetett, miután 2017-ben a szövetség tagjai 10,6 millió járművet adtak el. Ugyanakkor a második félévben valószínűleg ők is megtorpantak. Esetükben a jövő még inkább zűrzavaros lehet, miután a vállalat agyát, a konszern első emberét a japán hatóságok letartóztatták adócsalás vádjával. Emiatt pedig több posztjáról is visszahívták a Nissant annak idején a csőd széléről visszarángató cégvezetőt.

A néhány évben még a legnagyobbnak számító Toyota is vélhetőleg növelte az eladott autók számát 2018-ban. Mivel azonban ők már tavaly is egy picivel rosszabbul teljesítettek, és 10,5 millió autóról indultak, ezért kevesen számolnak olyan mértékű növekedéssel, amely révén az autópiac trónjára vissza tudnának kerülni.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!