Éppen ezért a mai cikkünket annak szánjuk, hogy kicsit felelevenítsük a Facebook posztolás alapvető szabályait. Természetesen hely szűkében kénytelenek vagyunk kicsit zanzásítani, de a lényeg remélhetőleg így is átmegy majd.
Nem szabad félvállról venni!
Míg bő tíz évvel ezelőtt a Facebook volt az egyeduralkodó közösségi oldal, ma már megannyi másik platformon is aktívan jelen kell lenni. Ez azonban korántsem jelenti azt, hogy a jó öreg Facebookot hanyagolni kellene vagy lehetne, sőt, éppen ellenkezőleg.
Ha úgy érzed, hogy még mindig nem az igazi, elkelne egy kis segítség, akkor a Klikkmarketing Facebook hirdetéseid kezelésében is a segítségedre lehet akár.
Mutatjuk, hogy mire figyelj!
- A rendszeres posztolás még mindig nagyon hasznos, így érdemes napi egy bejegyzést feltétlenül közzétenni.
- Hogy mikor posztolj, azt a saját közönséged határozza meg, hiszen más lesz az ideális időpont akkor, amikor egyetemistákat célzol meg, és megint más, ha a gyári munkások a célcsoportod.
- A posztok tartalmát tekintve váltogatni érdemes a szöveges, képes, videós és hivatkozással megspékelt változatok között, és igazán hasznos tartalomnak kell lennie ahhoz, hogy a nagy zajban a követők észre is vegyék.
- A cégedhez és a szakterületedhez kapcsolódó hírek, érdekességek mindig jó választásnak bizonyulnak, ahogy azt is díjazzák a követők, ha beleshetnek picit a kulisszák mögé.
- Fontos, hogy próbálj meg kommunikálni a közönségeddel, legyen interakció, ám nem csupán a mennyisége, hanem a minősége is érdekes ennek. Hiába van minden posztodon 300 like, ha abból sosem jön vásárlás, vagyis nem a célcsoportod követi az oldaladat.
Az organikus és a fizetett elérés
Ezek ketten minden vállalkozás legnagyobb mumusai, hiszen míg az előbbinél az állandóan változó algoritmus nehezíti meg a posztolók dolgát, addig az utóbbinál igazán nagy szakértelmet kíván, hogy mindent úgy állíts be, hogy a lehető legkevesebb összeget kelljen fizetned a kattintásokért.
Ezzel együtt fontos észben tartani, hogy ezeken a platformokon mindig minden változik, mondhatni egyetlen állandó dolog van, és az a változás. Ha szeretnéd, hogy a vállalkozásod sikeres legyen, akkor nem teheted meg, hogy nem maradsz mindig képben!
Legyen célod!
Végezetül egy fontos intelem: mindig minden posztodnak kell, hogy legyen célja. Soha ne tégy közzé bejegyzést csak azért, mert kell, mert már egy ideje nem tettél ki semmit! Mindig fontold meg, hogy mi a célod az adott bejegyzéssel, mit szeretnél vele elérni.
Sokkal sikeresebb lesz ugyanis minden posztod, amiről tudod, hogy miért, milyen céllal teszed közzé, éppen ezért érdemes akár együtt is gondolkodni erről a Klikkmarketing csapatával.