2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A második negyedéves mélypont után a világ egyik legnagyobb autóipari beszállítója, a Continental javítani tudott. A Magyarországon is komoly gyártó és fejlesztőkapacitással rendelkező társaság szerint az európai járműpiacon még komoly gondok vannak.

A Continental 2020 harmadik negyedévében egy továbbra is erősen változékony piaci környezetben összességében stabil negyedéves eredményt ért el. Az elmúlt negyedév működési szempontból jobban alakult, mint a történelmien gyenge 2020-as második negyedév.

A vállalatcsoport forgalma a harmadik negyedévben 10,3 milliárd euró (2019. 3. negyedév: 11,1 milliárd euró) volt. A konszolidálásból eredő módosításoktól és az árfolyamváltozásoktól megtisztítva 2019 azonos időszakához képest 2,7 százalékos csökkenés tapasztalható, míg 2020 második negyedévében ez még -40 százalék volt. A tisztított operatív eredmény a harmadik negyedévben az előző év azonos időszakához képest 832 millió euróra javult (2019. 3. negyedév: 612 millió euró). Ez 8,1 százalékos megtisztított árbevétel-arányos jövedelmezőségnek felel meg (2019. 3. negyedév: 5,6 százalék), derült ki a társaság közleményéből.

Újraindult az élet a második negyedéves mélypont után (Fotó: Continental)
Újraindult az élet a második negyedéves mélypont után (Fotó: Continental)

Dr. Elmar Degenhart, a Continental igazgatótanácsának elnöke azt jelezte, hogy a koronavírus-járvány kitörése után azonnal meghozott intézkedéseink teljes mértékben beváltak. A segítségükkel a féket azonnal és határozattan behúzták. Kínában és Észak-Amerikában a piacok újraéledésével ugyanilyen határozottan újra felgyorsult a vállalat. A továbbra is nehéz piaci környezetben több mint kielégítő teljesítményt tudtak így felmutatni, amire szerinte építeni lehet. Emiatt bár továbbra is óvatosan, de optimistán tekintenek a jövőbe.

A piac a harmadik negyedévben főleg Kínában (6,3 millió egység;+10,7 százalék), valamint Észak-Amerikában (4,0 millió egység;+0,5 százalék) fejlődött a vártnál jobban. A személygépkocsik és könnyű haszongépjárművek gyártása Európában (4,2 millió egység;-8,0 százalék) – főleg Németországban (0,9 millió egység;-16,1 százalék) – még nem tért magához és jelentősen elmarad az előző év szintjétől. Az előzetes adatok szerint a harmadik negyedévben a személygépkocsik és könnyű haszongépjárművek gyártása világszinten közel 3,5 százalékkal összesen 20,3 millió egységre csökkent (2019. 3. negyedév: 21,0 millió egység).

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!