2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A második negyedéves mélypont után a világ egyik legnagyobb autóipari beszállítója, a Continental javítani tudott. A Magyarországon is komoly gyártó és fejlesztőkapacitással rendelkező társaság szerint az európai járműpiacon még komoly gondok vannak.

A Continental 2020 harmadik negyedévében egy továbbra is erősen változékony piaci környezetben összességében stabil negyedéves eredményt ért el. Az elmúlt negyedév működési szempontból jobban alakult, mint a történelmien gyenge 2020-as második negyedév.

A vállalatcsoport forgalma a harmadik negyedévben 10,3 milliárd euró (2019. 3. negyedév: 11,1 milliárd euró) volt. A konszolidálásból eredő módosításoktól és az árfolyamváltozásoktól megtisztítva 2019 azonos időszakához képest 2,7 százalékos csökkenés tapasztalható, míg 2020 második negyedévében ez még -40 százalék volt. A tisztított operatív eredmény a harmadik negyedévben az előző év azonos időszakához képest 832 millió euróra javult (2019. 3. negyedév: 612 millió euró). Ez 8,1 százalékos megtisztított árbevétel-arányos jövedelmezőségnek felel meg (2019. 3. negyedév: 5,6 százalék), derült ki a társaság közleményéből.

Újraindult az élet a második negyedéves mélypont után (Fotó: Continental)
Újraindult az élet a második negyedéves mélypont után (Fotó: Continental)

Dr. Elmar Degenhart, a Continental igazgatótanácsának elnöke azt jelezte, hogy a koronavírus-járvány kitörése után azonnal meghozott intézkedéseink teljes mértékben beváltak. A segítségükkel a féket azonnal és határozattan behúzták. Kínában és Észak-Amerikában a piacok újraéledésével ugyanilyen határozottan újra felgyorsult a vállalat. A továbbra is nehéz piaci környezetben több mint kielégítő teljesítményt tudtak így felmutatni, amire szerinte építeni lehet. Emiatt bár továbbra is óvatosan, de optimistán tekintenek a jövőbe.

A piac a harmadik negyedévben főleg Kínában (6,3 millió egység;+10,7 százalék), valamint Észak-Amerikában (4,0 millió egység;+0,5 százalék) fejlődött a vártnál jobban. A személygépkocsik és könnyű haszongépjárművek gyártása Európában (4,2 millió egység;-8,0 százalék) – főleg Németországban (0,9 millió egység;-16,1 százalék) – még nem tért magához és jelentősen elmarad az előző év szintjétől. Az előzetes adatok szerint a harmadik negyedévben a személygépkocsik és könnyű haszongépjárművek gyártása világszinten közel 3,5 százalékkal összesen 20,3 millió egységre csökkent (2019. 3. negyedév: 21,0 millió egység).

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!