3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A cég azt állítja, hogy nem hogy rosszak, de egyenesen annyira jók a Modulo-k, hogy a nagy európai gyártók és azok hazai beszállítói mindent megtesznek annak érdekében, hogy ellehetetlenítsék az újdonsült magyar vetélytársat.

Harcias közleményben reagált az Ikarus Egyedi Kft. azokra az elmarasztaló cikkekre, melyek a napokban jelentek meg a MODULO M168D számú csuklós buszaikról. Ezek egy része a járművek minőségét kritizálta, a Totalcar keddi írása azt pedzegette, hogy a buszoknak olyan súlyos műszaki és konstrukciós problémái vannak, hogy azok nem alkalmasak a közlekedésre. Ezt az Ikarus mai szövegében szigorúan elutasítja, mint írják, a Modulo-k

"mind a járműre vonatkozó uniós és hazai jogszabályoknak, mind a megrendelői elvárásoknak, a kiírás feltételeinek megfelelnek. Az akkreditált minősítő szerv által kiadott típusbizonyítvány, a JÁFI-Autókut Kft. valamint a TÜV Rheinland-KTI Kft. mérési jegyzőkönyvei alapján a járművek biztonságosak, ezért a BKV Zrt. az elmúlt hétvégén megkezdte a buszok utasforgalomba helyezését."

Készülőben egy Modulo. (MTI)
Készülőben egy Modulo. (MTI)

Az Ikarus azt is kiemeli, hogy a Volánbusz Zrt. 180 busz szállítására kiírt tenderét úgy nyerték meg, hogy közel 3 milliárd forinttal kevesebbért vállalták a feladatot, mint a második helyezett. Aztán azzal folytatja a cég, hogy járművük nemcsak olcsóbb, és teljesen biztonságos, de "mind a design-t illetően, mind technikai színvonalát tekintve a legújabb konstrukciós trendeket követi és megállja a helyét az európai piacon."

Mindezek után meg is találják a kritikus cikkek valódi forrását: az Ikarus úgy látja, hogy olcsó és remek termékükkel most már valódi és komoly vetélytársává váltak a nagy európai gyártóknak, illetve "a használt külföldi buszok behozatalával és drágán történő felújításával foglalkozó garázstársaságoknak is, akik mindent megtesznek annak érdekében, hogy lejárassák és ellehetetlenítsék az új buszok gyártását annak érdekében, hogy megőrizhessék több tíz éve jól jövedelmező megrendeléseiket."

Az Ikarus szerint ráadásul a jó hírnevük ilyetén megsértése nem csak szervezetek, de egyes sajtóorgánumok érdeke is, a cég pedig valótlan állítások, híresztelések áldozata, ezért megindítják a "megfelelő jogi eljárásokat."

Mi itt az mforon a buszok minőségével nem, csak a szállítás késlekedésével foglalkoztunk. Szerdai cikkünkben azt írtuk, hogy az Ikarus a beígért 30 helyett csak 5 Modulo-t szállított le időben a BKV-nak. A késésekért a közlemény a következőket okolja:

  • beszállítói késlekedések,
  • vis maior események
  • és egyéb, az ellenőrzési körükön kívül eső akadályozó körülmények.

És még hozzáteszik, hogy mindezek ellenére a szállítást a határidő lejárta előtt megkezdték, és folyamatosan adják át a buszokat a BKV Zrt-nek, majd a Volánbusz Zrt-nek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!