2018. december 27. 10:00

De a zenei ízlésre is kíváncsiak. 

Most, hogy elcsöndesült a Kunigunda utca, levonultak a rabszolgatörvény miatt tüntetők, a közszolgálati média monitorozni kezdi, hogy mennyien is nézik, hallgatják a műsoraikat, mekkora azok befolyása a közvéleményre határon innen és túl; de még a zenei ízlés kutatására is kiterjedő felmérést készül megrendelni a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap, azaz az MTVA.

Feszült pillanatok az MTVA székháza előtt Feszült pillanatok az MTVA székháza előtt

Az uniós közbeszerzési lapban megjelent kiírás szerint nettó 90 millió forintot szánnak a "tartalomszolgáltatást támogató közvéleménykutatásokra", azzal a megkötéssel, hogy a keretmegállapodás egy évre szól, ami további egy évvel meghosszabbítható.

A megrendelő nagymintás, országos kérdőíves, illetve egyéb típusú (fókuszcsoportos, telefonos) kutatásra vár ajánlatot. A kutatások céljai:

  • Megismerni a népesség informálódási és médiahasználati szokásait, feltérképezni a közszolgálati csatornák szerepét, összehasonlítva a többi médiaszolgáltató csatornáival.
  • A konkrét rádióhallgatáshoz kapcsolódóan megismerni a rádiózók igényeit, elvárásait és a rádióadók értékeléseit.
  • Feltérképezni a határon túli területeken az informálódási, médiahasználati, hírfogyasztási szokásokat, informálódni a magyarországi csatornák információszerzésben betöltött szerepéről.
  • Megismerni az internetező népesség médiahasználati szokásait, az új technológiák szerepét körükben/párhuzamos képernyőhasználatot.
  • A különböző televíziós és rádiócsatornák nézőinek műsorokkal kapcsolatos összetett nézői/hallgatói vélemények megismerése.
  • A zenei ízlésvilág részletes vizsgálata (a célzott célcsoportok milyen stílusokat/dalokat preferálnak, az egyes stílusok/dalok milyen kapcsolatban állnak egymással).
  • A megtalált stílusokon belül az új dalok ismeretének és megítélésének monitorozása.
  • A rádióhoz kapcsolódó image-elemek/azokkal összefüggő véleményeket méri fel, a rádióműsorok, rádiós műsorvezetők image-ének vizsgálatával és a változások nyomon követésével.

A megjelölt célok alapján úgy tűnik, az MTVA arra kíváncsi, hogy mennyire ágyazódott be a hírfogyasztási szokásokba a közmédia, mekkora az infulencer hatása a műsorainak, és a határon túli befolyásáról is többet szeretne megtudni.

A december 21-én, pénteken feladott hirdetmény alapján a szándéknyilatkozatokat 2019 január 4-ig lehet benyújtani.