Most, hogy elcsöndesült a Kunigunda utca, levonultak a rabszolgatörvény miatt tüntetők, a közszolgálati média monitorozni kezdi, hogy mennyien is nézik, hallgatják a műsoraikat, mekkora azok befolyása a közvéleményre határon innen és túl; de még a zenei ízlés kutatására is kiterjedő felmérést készül megrendelni a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap, azaz az MTVA.
Az uniós közbeszerzési lapban megjelent kiírás szerint nettó 90 millió forintot szánnak a "tartalomszolgáltatást támogató közvéleménykutatásokra", azzal a megkötéssel, hogy a keretmegállapodás egy évre szól, ami további egy évvel meghosszabbítható.
A megrendelő nagymintás, országos kérdőíves, illetve egyéb típusú (fókuszcsoportos, telefonos) kutatásra vár ajánlatot. A kutatások céljai:
- Megismerni a népesség informálódási és médiahasználati szokásait, feltérképezni a közszolgálati csatornák szerepét, összehasonlítva a többi médiaszolgáltató csatornáival.
- A konkrét rádióhallgatáshoz kapcsolódóan megismerni a rádiózók igényeit, elvárásait és a rádióadók értékeléseit.
- Feltérképezni a határon túli területeken az informálódási, médiahasználati, hírfogyasztási szokásokat, informálódni a magyarországi csatornák információszerzésben betöltött szerepéről.
- Megismerni az internetező népesség médiahasználati szokásait, az új technológiák szerepét körükben/párhuzamos képernyőhasználatot.
- A különböző televíziós és rádiócsatornák nézőinek műsorokkal kapcsolatos összetett nézői/hallgatói vélemények megismerése.
- A zenei ízlésvilág részletes vizsgálata (a célzott célcsoportok milyen stílusokat/dalokat preferálnak, az egyes stílusok/dalok milyen kapcsolatban állnak egymással).
- A megtalált stílusokon belül az új dalok ismeretének és megítélésének monitorozása.
- A rádióhoz kapcsolódó image-elemek/azokkal összefüggő véleményeket méri fel, a rádióműsorok, rádiós műsorvezetők image-ének vizsgálatával és a változások nyomon követésével.
A megjelölt célok alapján úgy tűnik, az MTVA arra kíváncsi, hogy mennyire ágyazódott be a hírfogyasztási szokásokba a közmédia, mekkora az infulencer hatása a műsorainak, és a határon túli befolyásáról is többet szeretne megtudni.
A december 21-én, pénteken feladott hirdetmény alapján a szándéknyilatkozatokat 2019 január 4-ig lehet benyújtani.