Európába hozhatja a Blue Bottle nevű kávébrandjét a Nestlé, írja a Financial Times. A lapnak Marco Settembri, a vállalat Európáért, Közel-Keletért és Észak-Afrikáért felelős vezetője nyilatkozott a cég jövőbeli kávéstratégiájáról, aki kizárta, hogy Nespresso-láncot indítanának Európában, a Blue Bottle-lel kapcsolatban viszont azt mondta, az működhetne a régióban.
A Blue Bottle a Nestlé magas minőségű kávékat gyártó brandje, mely kávézóláncba a vállalat 2017-ben vásárolta be magát. Az élelmiszeripari mammut 68 százalékát birtokolja a hipszterkávézónak, melyre a becslések szerint 700 millió dollárért tett szert.
"A Blue Bottle egy hiperprémium fogalom az ilyesféle termékek piacán, és Európában is működhetne", mondta Settembri, hozzátéve, hogy a brand elsődleges piaca az USA és Japán.
A Nestlé globális, kávés nyomulása idén lépett új szintre, amikor a vállalat 7,2 milliárd dolláros üzletet kötött a Starbucks-szal, melynek értelmében a svájci cég a boltban árulhatja az amerikai kávéóriás termékeit, valamint a jövő évtől a Starbucks kávéját fogja használni a Nespresso- és Dolce Gusto-kávégépes kapszuláiban.
A Nestlé ezen túl most nyitotta meg első Starbucks kávézóját Olaszországban, a milánói Postapalotában - a Blue Bottle-ről is ennek kapcsán beszélt Settembri. Az egyik legnagyobb kávéfogyasztó országban kockázatosnak tűnik új kávézóláncot indítani, ráadásul olyat, amely tejjel, fagylalttal és szirupokkal felturbózott kávé-édességeivel vált világszerte ismertté, miközben az olaszok hagyományosan espressót fogyasztanak. De Settembri biztos abban, hogy sikerre viszik a Starbucksot a kiscsészés kávék országában is, mert szerinte a milleniális olaszok már máshogy fogyasztják a feketét, mint a 10-20 évvel ezelőtti generáció.