3p

Olyan hosszú és komplex autópálya-fejlesztés még nem történt Magyarországon, mint amilyen most zajlik az M1-esen – mondta a Klasszis Podcastban a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója. Szimicsku László a munkálatok és az autósokat érintő korlátozások mellett arról is beszélt, hogy a koncessziós társaság milyen bevételekből gazdálkodik, és mi történne vele egy esetleges kormányváltás esetén.

Már tavaly ősz óta zajlanak az előkészítő munkálatok az M1-es autópálya körül, azonban az igazán látványos, főpályát érintő fejlesztések csak idén szeptemberben indultak el. A hazai autópályák üzemeltetését, fenntartását és fejlesztését 35 évre elnyerő Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója a Klasszis Podcast legújabb epizódjában elmondta, hogy a projektet a nulladik kilométernél egy szerződésmódosítás előzte meg, ezt követően került hozzájuk az államtól az M0 és a Bicske közötti 24 kilométeres szakasz felújítása is.

Szimicsku László arról is beszélt, hogy az M1-es autópálya teljes, Concó pihenőhelyig tartó fejlesztéséhez hasonló még tényleg nem történt Magyarországon, már ami a szakasz hosszát és komplexitását illeti. Szintén kuriózumnak számít, hogy a beruházás ideje alatt is működnie kell a forgalomnak Budapest és Győr között, kétszer két sávon, ugyanakkor az autósoknak sebességkorlátozásra kell felkészülniük. Ráadásul nem is kevés ideig, ugyanis a fejlesztés első üteme 2028. augusztus 31-ig, a második pedig 2029. augusztus 31-ig kell, hogy legkésőbb elkészüljön.

Az egyik legérdekesebb, Magyarországon még csak kísérleti jelleggel működő megoldás az intelligens leállósávoké lesz, amelyekről Szimicsku László részletesen is beszámolt a Klasszis Podcastban. De arról is kérdeztük a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatóját, hogy milyen bevételekből működnek, milyen a kapcsolatuk az állammal, mennyire számít hosszúnak európai viszonylatban a 35 évre adott koncesszió, és mi történne a társasággal egy esetleges kormányváltás esetén.

A podcastot a fenti videóban tekinthetik meg. 

Fejezetek:

00:45 – Beköszönés

01:56 – Elindult az M1-es projekt – miért volt csúszás?

08:28 – Tényleg Magyarország történetének legnagyobb autópálya-beruházásáról van szó?

13:52 – Milyen kellemetlenségek várnak az autósokra?

28:00 – Még milyen munkákat végeznek el a sávbővítés mellett?

33:21 – Miből van bevétele a koncessziós társaságnak, milyen kapcsolatban áll az állammal?

40:29 – Mennyire hosszú a 35 év? Mi történne a koncesszióval egy kormányváltás esetén?

45:30 – Elköszönés

Az összes Klasszis Podcastot itt érheti el.   

Ha csak hallgatni szeretné a műsort:

Podcast csatornánk elérhetőségei >>

Kövessen és hallgasson minket Spotify-on! >>

A Klasszis Podcast a Youtube Music-on >>

A Klasszis Podcast az Apple Podcasts-en >>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!