2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Jelentősen csökkent a nagy német autógyártók értékesítése tavaly, miután a koronavírus-járvány kirobbanása és a terjedését fékező intézkedések gyakorlatilag hónapokra megbénították a világgazdaságot, és bezárni kényszerültek egyebek között az autószalonok is.

A kedden közzétett adatok szerint a legnagyobb német autógyártó, a Volkswagen modelljeiből tavaly 5,3 milliót értékesítettek, 15,1 százalékkal, majdnem egymillióval kevesebbet a 2019. évinél. Decemberben viszont fellendültek az eladások: Nyugat-Európában 19,5 százalékkal, Észak-Amerikában pedig 14,8 százalékkal több Volkswagent adtak el. Az év egészében a márka járműveiből Nyugat-Európában 23,4 százalékkal, Észak-Amerikában pedig 17,1 százalékkal kevesebb talált gazdára, míg Kínában 9,9 százalékos visszaesést mértek.

A vírusra lehet kenni a rossz teljesítmény (forrás: bmwgroup-plants.com)
A vírusra lehet kenni a rossz teljesítmény (forrás: bmwgroup-plants.com)

A wolfsburgi székhelyű vállalat kiemelte, hogy tavaly megháromszorozta elektromos és hibrid meghajtású modelljeinek értékesítését. Míg 2019-ben 82 170, 2020-ban már 212 ezer elektromos és hibrid autót adtak el szerte a világban. A Volkswagen konszern luxusautó divíziója, az Audi által gyártott járművek értékesítése ugyancsak jelentősen, 8,3 százalékkal csökkent, így mintegy 1,69 millió Audi került ki az utakra tavaly.

Bár Kínában erős fellendülést, éves összehasonlításban nagyjából 5 százalékos növekedést sikerült elérni, az Európára és az Egyesült Államokra jellemző nyomott kereslet mínuszba taszította az éves eredményt. Kedvező hír azonban, hogy tavaly, az utolsó három hónapban több mint félmillió Audit értékesítettek, amivel először haladták meg ezt a szintet egy negyedév leforgása alatt.

A tavalyi értékesítési eredmények alapján az Audi a harmadik helyet foglalja el a prémium kategóriás autókat gyártó német vállalatok között. Az első helyet a Mercedes Benz szerezte meg 2,16 millió járművel, a másodikat pedig a BMW 2,03 millióval.

A müncheni székhelyű BMW ugyancsak kedden közölte, hogy 2019-hez képest 7,8 százalékkal kevesebb BMW márkájú személyautót adtak el tavaly, de az utolsó negyedévben - amikor is 600 ezer 799 darab BMW talált gazdára - már 4,3 százalékos növekedést értek el. A BMW konszern - a BMW mellett a Mini és a Rolls-Royce márkák - teljes eladásai 8,4 százalékkal 2,32 millió autóra estek vissza 2020-ban, de a negyedik negyedévben már 3,2 százalékkal, mintegy 686 ezerre kúszott fel számuk.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!