Még áprilisban hirdetett tendert a Rogán Antal alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal a Magyar Államkincstár kommunikációs és rendezvényszervezési feladatainak ellátására, a közbeszerzés győzteseinek névsorát pedig a múlt héten tették közzé. Ez egy "három az egyben"-közbeszerzés volt, ami most azt jelenti, hogy volt egy adott feladatcsomag, melyet háromszor kellene elvégezni, és mindhárom lehetőséget feldobták az indulóknak.
A befutók közt nincs nagy meglepetés: a legnagyobbat a kormány kedvenc kommunikációs szakemberének, Balásy Gyulának a cégei nyerték. Itt legfeljebb azon lehet hüledezni, hogy mindhárom rész helyett ő csak kettőt vitt el, de rögtön visszasüllyed az égbe szaladt szemöldök, ha megvizsgáljuk a másik nyertest, mert ő meg Balásy üzlettársa. Erről mindjárt bővebben, először nézzük a tender feladatait!
MÁK-os munka, háromszor
A győztes cégeknek komplex kommunikációs szolgáltatást kell szállítaniuk a MÁK részére, összesen 127 millió forintért - ez az összeg bomlik tehát három részre. A feladatok közt print és online kampány tervezése, kivitelezése, pr-feladatok ellátása, rendezvényszervezés és médiavásárlás is szerepel az Államkincstár igényeinek megfelelően. Az első csomagban egy 100 fős projektnyitó rendezvény, egy 100 fős, budapesti projektzáró és három, az ország különböző régióiban tartandó, egyenként 150 fős szakmai konferencia tető alá hozása is feladat. Erre 39 millió 400 ezer forint jut, a MÁK pedig az összeg 70 százalékára vállalt lehívási kötelezettséget.
A második csomag ugyanígy néz ki, de ott nyitórendezvénnyel már nem kell foglalkozni, és itt 38 757 315 forintból kell megoldani a feladatokat.
A harmadik csomag már kicsit más, ebben szintén feladat egy 100 fős, budapesti projektzárón való munkálkodás, projektnyitóval pedig itt sem kell foglalkozni, ellenben három helyett itt már hat 150 fős konferenciát kell megrendezni az ország hat régiójában. Erre a csomagra 49 546 300 forint jut. Az egész összeg egyébként uniós forrás, a GINOP-program keretében mennek majd a kifizetések.
Meglepetés befutó (bocs, mégsem)
Az első két feladat-csomagot vitték el a Balásy-cégek: a New Land Media Reklám, Szolgáltató és Kereskedelmi Kft. és a Lounge Design Szolgáltató Kft., alvállalkozóként pedig bevonják Balásy 2018-ban vásárolt rendezvényszervező vállalkozását, a Moonlight Event Kft.-t is. Az ő sikerük nem meglepetés, mióta Rogán Antal egykori, pasa-parki szomszédja, Csetényi Csaba, valamint - a nem-szomszéd - Kuna Tibor kiestek a neres pixisből, Balásy az, aki immár egyedüliként rendre tarol a hasonló kommunikációs tendereken.
A harmadik, közel 50 millió forintos csomag viszont már a Springer & Jacoby Reklámügynökség Kft.-nél landolt, akik alvállalkozónak az Astoria Concept Kft.-t és a Pro Event Produkciós Kft.-t vonják be. A hamburgi gyökerű Springer & Jacoby Balásyék felett aratott győzelme, mint a cikk elején már jeleztük, csak addig meglepő, míg meg nem nézzük a cég tulajdonosi hálóját. A vállalatba ugyanis tavaly júliusban beszállt Mamusits Péter Dávid, aki viszont nem ismeretlen Balásynak, hiszen együtt alapították, tulajdonolják és vezetik is a 2011-ben életre hívott Lounge Communication Kft. nevű tanácsadó (és pr-es, reklámos, satöbbis) céget. A Springer & Jacoby másik két tulajdonosa Sikos Péter Erik és Szűcs László.
Bulvárérdekesség: az alvállalkozó Astoria Concept filmes-reklámfilmes cég két tulajdonosát az egész ország ismeri, ők a Família Kft. emlékezetes ikrei, Spáh Dávid és Spáh Károly. Nővérük, Spáh Diána Éva is ott van az Astoria tulajai között.
A hármas tenderen egyébként indult még a Perfektum PR Kommunikációs és Rendezvényszervezési Kft. is, nekik tehát egyik feladatcsomagot sem sikerült elvinniük.