2019. január 7. 11:30

50 milliós közbeszerzéssel újítják meg az FKF szoftvereit, de nem úgy tűnik, hogy sok minden változna ezzel.

A hulladék elszállítása - pontosabban el nem szállítása - miatt keletkezett káosz egyik kárvallottja az ügyfelek mellett a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. volt az elmúlt hónapokban. A munkaerőhiány mellett a számlázási rendszer anomáliái is sújtották a társaságot, akadozott az elszámolás a cég és a Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt. (NHKV) között.

Alternatív megoldás (Képünk illusztráció) Alternatív megoldás (Képünk illusztráció)

Ebben hozhat változást az FKF reményei szerint a cégnél alkalmazott szoftverek frissítése. Az erre kiírt, meghívásos közbeszerzés eredménye most jelent meg, a nyertes az informatikai hátteret eddig is biztosító Libra Szoftver Fejlesztő Zrt. lett, közel 50 millió forintos megbízáshoz jutva.

A szerződés nettó értéke 49 920 000 forint. A közterület-fenntartó azzal magyarázta a Libra kiválasztását, hogy más partner esetében a rendszer továbbfejlesztése, karbantartása 15 fejlesztő 1-,1,5 munkáját igényelné. ami nagyjából 5000 fejlesztői napot jelentene. Ennek becsült költsége pedig 650-700 millió forint az FKF szerint - derül ki a közzétett dokumentumokból.

A közbeszerzésre egyébként a társaság alaptevékenységeinek ellátása, a folyamatok fejlesztése, az igények változása miatt van szükség a kiíró szerint, ezért "elengedhetetlen ezen rendszerben fejlesztési feladatok elvégzése". A Libra modulja segítségével készítik elő a társaság mintegy 1000 járművének menetokmányait, valamint a közel 200 ezer, hulladékkezelésben érintett ügyfél nyilvántartását is ennek segítségével vezetik. Szintén a Libra technikai segítségével tartják a kapcsolatot a Díjbeszedő Holdinggal és az NKHV-val.

A közbeszerzés melletti további érv az FKF szerint, hogy az adataik fogadására kijelölt szervezet, az NHKV egy új adatstruktúrában kéri az adatokat.

"E körülmény miatt sem reális lehetőség, hogy a jelenlegi fejlesztőn kívül bármely más szolgáltatótól ajánlatot tudjunk kérni, hiszen a már említett 1-1,5 éves szükséges felkészülési idő nem illeszthető bele az üzletmenetben. A számlázás esetleges elmaradása havonta több milliárd forintos likviditási hiányt okozna társaságunknak, amely rövidtávon a hulladékgazdálkodási közszolgáltatást veszélyeztetné, illetve lehetetlenítené el" - közli az FKF, hozzátéve, hogy ezért "ésszerűen nem tud más döntést hozni", minthogy a jelenlegi rendszert használja tovább.

 

Kérdés, ez jótékony hatással lesz-e az elszámolások körüli mizériára. Mikor már elviselhetetlenné vált a helyzet tavaly ősszel, Tarlós István főpolgármester bejelentette, hogy az FKF visszaveszi a számlázást az NKHV-tól (erről itt a Népszava beszámolója). A mostani közbeszerzésből nem ez az irány rajzolódik ki, inkább az, hogy továbbra is megmarad a számlázási kapcsolat a két cég között.