Storyzni jó, storyzni eredményes
Szinte külön felületnek és online marketing eszköznek tekinthető az Instagram Story. A saját kutatásuk szerint közel 400 millió felhasználó pörgeti naponta, és a legsikeresebb storyk egyharmada márkától származik, nem mellesleg minden 5. privát megkeresést generál.
A storyk által nagyobb márkaismertségre lehet szert tenni, közvetlenebb kapcsolatot kiépíteni a közönséggel, hiszen itt lazább, könnyedebb formában mesélhetünk magunkról, a vállalkozásunkról, amellyel egy felmelegített közösséget alakíthatunk ki értékesítés szempontjából.
Jobban megismernek, nagyobb lesz az elköteleződés. A storyk akár spontán is megszülethetnek, így emberközelibbé válunk, mindemellett pedig az Instagram algoritmusa többször fogja megjeleníteni és előrébb sorolni a bejegyzésünket. Sőt, a weboldal forgalmát is növelhetjük hivatkozás elhelyezésével.
Milyen a jó story?
A spontaneitás jó dolog, de sose menjen a minőség rovására! A történeteknél a formátumra mindenképp figyeljünk, a 9:16 arányú állóképek, elrendezés az optimális, valamint hasznos tipp a kevesebb több elve. Ne legyen semmitmondó csak azért, mert kell!
Legyen letisztult, átlátható és egyértelmű! A legjobb, ha a márka arculatát követik a storyk, avagy történetek. Önazonos színek, betűtípusok és az egész dizájn legyen megkülönböztethető, az egyedi megjelenés által könnyen felismerhető a követőknek.
Az Instagram alapvetően egy képmegosztó felület, így a feltöltött kép minősége a storyban is nagy hangsúlyt kap. Ajánlott ezért nem az alkalmazásban, hanem a telefon sokkal jobb minőségű kamerájával készíteni a felvételt, majd szerkeszteni és posztolni. Posztolásnál pedig a helyszínmegjelölés, a hashtagek és az aktivitást növelő matricák használata szinte kötelező.
“...mégis miről posztoljak?”
Instagram témában a Follow Marketing egy kifejezetten tapasztalt csapat, akik már 2017 óta kiemelten foglalkoznak ezzel a platformmal, így a social media könyv tippjei remek kapaszkodókat adnak, hogy valós eredményeket érhessünk el és hatékony online marketing eszközként tekintsünk rá.
Amikor a technikai részével úgy érezzük, elboldogulunk, akkor sokszor jön a nagy kérdés, “mégis miről posztoljak, miről storyzzak”? Ilyen alkalomkor jusson eszedbe, hogy kíváncsiak a követők a te történetedre, a kulisszák mögötti történésekre, ha új termékek érkeznek, vagy szívesen osztják meg a saját véleményüket is!
A történetek körülvesznek minket. Könnyen feldolgozhatunk szinte bármilyen gondolatot, élményt, és egy nyeremény vagy egy kizárólagosan a storyban elérhető kedvezmény rendkívüli mértékben segítheti a story felületen való kommunikációdat! Storyzásra fel!