Az amerikai reklámpiac növekedése májusig jelentősen lelassult, és a jelek szerint a második negyedév lehet a leggyengébb teljesítményű időszak a 2023 tavaszán véget ért hirdetési recesszió óta – derül ki a Guideline legfrissebb előrejelzéséből, amelyet a mediapiac.com idéz. Az előre lekötött reklámhelyek – mindössze 1,8 százalékkal nőttek 2024 áprilisában és májusában az előző év azonos időszakához képest.
A lap kiemeli: a hagyományos csatornák összességében 11 százalékos visszaesést mutattak, a helyi televíziós reklámköltések 24 százalékkal estek vissza, míg az autóipari hirdetések 9 százalékkal csökkentek. A trend különösen azért aggasztó, mert a reklámköltések alakulása gyakran a gazdasági aktivitás korai indikátoraként szolgál. A mediapiac.com megjegyzi:
a trendek a hazai piacra is hatással lehetnek.
Ahogy az Mfor korábbi összeállításából is kiderül: Magyarország az autóiparon keresztül erősen kitett a vámháború hatásainak.