1p

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Sosem jó jel, ha cégek elkezdenek kevesebbet reklámozni.

Az amerikai reklámpiac növekedése májusig jelentősen lelassult, és a jelek szerint a második negyedév lehet a leggyengébb teljesítményű időszak a 2023 tavaszán véget ért hirdetési recesszió óta – derül ki a Guideline legfrissebb előrejelzéséből, amelyet a mediapiac.com idéz. Az előre lekötött reklámhelyek – mindössze 1,8 százalékkal nőttek 2024 áprilisában és májusában az előző év azonos időszakához képest. 

A lap kiemeli: a hagyományos csatornák összességében 11 százalékos visszaesést mutattak, a helyi televíziós reklámköltések 24 százalékkal estek vissza, míg az autóipari hirdetések 9 százalékkal csökkentek. A trend különösen azért aggasztó, mert a reklámköltések alakulása gyakran a gazdasági aktivitás korai indikátoraként szolgál. A mediapiac.com megjegyzi:

a trendek a hazai piacra is hatással lehetnek.

Ahogy az Mfor korábbi összeállításából is kiderül: Magyarország az autóiparon keresztül erősen kitett a vámháború hatásainak.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!