A legelső céldátumhoz képest öt évet, a 2019-es ütemtervhez viszonyítva egy évet késik a hármas metróvonal-rekonstrukció befejezése, de még 2020 őszén is 2022 végi átadásról beszéltek, ami később márciusra csúszott. A megújult Nagyvárad tér és Lehel tér azonban végül ennél is később, csak 2023 májusától fogadhat az utasokat - derül ki a Népszava friss cikkéből. "A metrófelújítás felújítás szempontjából kulcsfontosságú két állomást 2022 májusában zárták le az utasok előtt, azóta több előre nem látható műszaki probléma merült fel, így egy év szükséges a teljes korszerűsítéshez” – válaszolta a Népszava kérdésére a BKV.
A Deák Ferenc téri és a Ferenciek tere állomást viszont már jövő januárban visszaadják az utasforgalomnak. Így onnantól a Deák Ferenc tér és Kőbánya-Kispest között metrószerelvényekkel lehet utazni. 2023 márciusára az Arany János utca és Nyugati pályaudvar állomások is elkészülnek, valamint az utólagosan akadálymentesített Dózsa György úti állomást is átadják, így a metrószerelvények a teljes M3 metróvonalon közlekednek, bár a Nagyvárad tér és Lehel tér állomásokon megállás nélkül haladnak majd át - írja a lap.
A Népszava az újabb csúszás kapcsán megjegyzi: innen már nem igen van hová hátrálni, hiszen a május nagyon közel van a hatályos uniós támogatási szerződésben meghatározott céldátumhoz, 2023. június 29-hez, amikorra már a felszínt is rendezni kellene.