2p

Ront vagy javít Magyarország megítélésén a soros EU-elnökség?
Milyen újabb öt év elé néz Karácsony Gergely?
Mi lesz a liberalizmussal Magyarországon?
Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Horn Gáborral!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a Republikon Alapítvány kuratóriumának elnökétől!

2024. július 24. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A légitársaságnak újabb problémákat okozhatnak a gépein kizárólag használt Pratt and Whitney hatóművek.

Az alacsony költségvetésű légitársaság, amely teljes Airbus flottával repül, már szembesült a Pratt and Whitney hajtóművekkel kapcsolatos kihívásokkal, mivel ezen a nyáron 45 gépét kell leállítani ellenőrzések miatt, és jövő nyáron további 35-öt, ami korlátozza kapacitását - nyilatkozta Váradi József vezérigazgató a Reutersnek. A Wizz Air további késéseket vár az Airbus gépek szállítása terén, de a fapados légitársaság bízik benne, hogy a következő években növelni tudja kapacitását.

Váradi József vezérigazgató további felívelésre számít
Váradi József vezérigazgató további felívelésre számít
Fotó: MTI / Czeglédi Zsolt

Az európai repülőgépgyártó múlt hónapban csökkentette célszámait, mivel folyamatos ellátási zavarokkal küzd. Váradi azonban elmondta, hogy a további Airbus szállítási késedelmek nem lesznek jelentős negatív hatással a légitársaság kapacitására.

„Feltételezéseink szerint az Airbus késésekkel fog szállítani, de már most is hat hónapos késéseik vannak” - mondta a Reutersnek adott interjújában Londonban. „A valódi hatás (...) meglehetősen korlátozott lesz” - mondta Váradi a keddi beszélgetésben.

Elmondta, hogy a légitársaság továbbra is havonta körülbelül három repülőgép folyamatos szállítására számít, jövőre 20 százalékos kapacitásnövekedéssel, és az azt követő évben 20-25 százalékos növekedéssel.

A repülési ágazat a koronavírus világjárvány óta késedelmekkel küzd a repülőgépgyártó Boeing és Airbus részéről, a Boeing korlátai jobban ismertek az amerikai repülőgépgyártót övező biztonsági aggályok miatt.

Az azonban még nem világos, hogy az új Airbus repülőgépek mindegyike RTX vagy CFM motorokkal fog-e rendelkezni, mivel a Wizz Air továbbra is mérlegeli motorbeszállítójának kiválasztását. A Wizz Air várhatóan az elkövetkező egy évben döntést hoz - mondta Váradi.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!