Az alacsony költségvetésű légitársaság, amely teljes Airbus flottával repül, már szembesült a Pratt and Whitney hajtóművekkel kapcsolatos kihívásokkal, mivel ezen a nyáron 45 gépét kell leállítani ellenőrzések miatt, és jövő nyáron további 35-öt, ami korlátozza kapacitását - nyilatkozta Váradi József vezérigazgató a Reutersnek. A Wizz Air további késéseket vár az Airbus gépek szállítása terén, de a fapados légitársaság bízik benne, hogy a következő években növelni tudja kapacitását.
Az európai repülőgépgyártó múlt hónapban csökkentette célszámait, mivel folyamatos ellátási zavarokkal küzd. Váradi azonban elmondta, hogy a további Airbus szállítási késedelmek nem lesznek jelentős negatív hatással a légitársaság kapacitására.
„Feltételezéseink szerint az Airbus késésekkel fog szállítani, de már most is hat hónapos késéseik vannak” - mondta a Reutersnek adott interjújában Londonban. „A valódi hatás (...) meglehetősen korlátozott lesz” - mondta Váradi a keddi beszélgetésben.
Elmondta, hogy a légitársaság továbbra is havonta körülbelül három repülőgép folyamatos szállítására számít, jövőre 20 százalékos kapacitásnövekedéssel, és az azt követő évben 20-25 százalékos növekedéssel.
A repülési ágazat a koronavírus világjárvány óta késedelmekkel küzd a repülőgépgyártó Boeing és Airbus részéről, a Boeing korlátai jobban ismertek az amerikai repülőgépgyártót övező biztonsági aggályok miatt.
Az azonban még nem világos, hogy az új Airbus repülőgépek mindegyike RTX vagy CFM motorokkal fog-e rendelkezni, mivel a Wizz Air továbbra is mérlegeli motorbeszállítójának kiválasztását. A Wizz Air várhatóan az elkövetkező egy évben döntést hoz - mondta Váradi.