Az Amazon, a világ legnagyobb internetes kiskereskedelmi vállalata a csütörtöki New York-i tőzsdezárás után nyilvánosságra hozott gyorsjelentésében azt közölte, hogy az adózott eredménye 48 százalékkal, 7 milliárd 778 millió dollárra, részvényenként 15,12 dollárra emelkedett az idei második negyedévben az egy évvel korábbi 5 milliárd 243 millió dollárról, részvényarányosan 10,3 dollárról, részben a koronavírus-járvány miatt megugrott forgalma hatására.
A seattle-i központú Amazon bevétele a tavalyi második negyedévi 88 milliárd 912 millió dollárhoz képest 27 százalékkal, 113 milliárd 80 millió dollárra nőtt.
Az Amazon ezzel már a harmadik egymást követő negyedévet zárta 100 milliárd dollárt meghaladó bevétellel, de a szakértők rámutattak arra, hogy a bevételnövekedés üteme lassult az első negyedévi 44 százalékos bővüléshez képest. A cég a folyó negyedévre 106-112 milliárd dollár közötti bevételre számít, ami elmarad az elmezői várakozások átlagában szerepelt 119,3 milliárd dollártól. Az Amazon részvényára a tőzsdeidőn túli kereskedésben 7 százalék mínuszba került.
Az Amazon értékesítése az online-üzletekben a június végével záródott három hónapban éves összevetésben 13 százalékkal, 53,16 milliárd dollárra emelkedett, a szakértők jobb adattal, 57,35 milliárd dollárral számoltak. Az előző négy negyedévben ez a növekedési mutató soha nem volt 37 százalék alatti. A bolti eladás, ilyen például az Amazon tulajdonában lévő Whole Foods Market élelmiszeripari hálózat, 10 százalékkal, 4,2 milliárd dollárra emelkedett.
Az Amazon értékesítése Észak-Amerikában 21,9 százalékkal, 67,55 milliárd dollárra nőtt, másutt 35,5 százalékkal, 30,721 milliárd dollárra emelkedett.
Az Amazon Web Services (AWS), az Amazon által kínált biztonságos felhőszolgáltatás platform bevétele 37 százalékkal, 14,81 milliárd dollárra bővült, meghaladta az elemzők által várt 14,28 milliárd dollárt. Az Amazon negyedéves működési nyeresége 7,7 milliárd dollárra nőtt az egy ével korábbi 5,8 milliárd dollárról.