2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Üzemanyagcellás hajtásláncot fejlesztenek kamionokba, teherautókba.

Haszongépjárművekben alkalmazható üzemanyagcellás meghajtás közös kifejlesztésére hoz létre közös vállalatot a Daimler és a Volvo. A haszongépjármű-gyártó ágazat két nehézsúlyú szereplője kedden tett közös bejelentése szerint az évtized végére sorozatgyártásra késszé akarják tenni a technológiát. A fejlesztésre alapított közös vállalat a két cég egyenlő tulajdoni részesedésével születik meg. Az együttműködésről megkötött előszerződést az illetékes versenyhivatali jóváhagyást követően véglegesítik a felek.

Martin Daum, a Daimler Truck igazgatója "mérföldkőnek" nevezte a teherautók és autóbuszok üzemanyagcellás hajtásláncának kifejlesztésére tervezett együttműködést. "A közös vállalat megalapításával egyértelművé tettük, hogy hiszünk a hidrogén-üzemanyagcellás meghajtás haszongépjárművekben való alkalmazhatóságában" - jelentette ki Martin Lundstedt, a Volvo Group vezérigazgatója. Hozzátette: A technológia működőképessé tételéhez azonban még számos vállalatnak és intézménynek is csatlakoznia kell az együttműködéshez, nem utolsó sorban a hidrogén hajtású üzemanyagcellás járművek tankolásához szükséges infrastruktúra kiépítése érdekében.

A felek szándéka szerint az együttműködés csökkenti majd a fejlesztési költségeket és felgyorsítja a technológia piacéretté tételének az idejét.

A bejelentés szerint a Daimler minden eddigi üzemanyagcella-technológiai tevékenységét egy szervezeti egységbe vonja össze és a közös vállalathoz helyezi át. A Volvo Group pedig ennek a felét fogja megvásárolni mintegy 600 millió euróért. A Volvo és a Daimler főrészvényesei között egyaránt szerepel a kínai Geely autógyár alapító-tulajdonosa, Li Shufu.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!