3p

Egy lapértesülés szerint Magyarországon is meg akarja vetni a lábát a Mere orosz diszkontáruházlánc, amely raklapról árulja termékeit dömpingáron. Ez nem mindenhol jött össze a régióban.

„Örömmel tájékoztatjuk arról, hogy az európai Mere szupermarket hálózat mostantól Magyarországon is elérhető lesz” – így kezdődik a Haszon gazdasági magazin birtokába került e-mail, amelyet az orosz diszkontlánc képviselői küldtek szét potenciális üzleti partnereiknek még február végén.

Nagy tervek a Merénél
Nagy tervek a Merénél
Fotó: Mere

Az üzenet szerint a cég „az elkövetkező év” során 20 üzletet nyitna Budapesten és az agglomerációban. Három év múlva már 200 üzlettel 700 millió eurós forgalmat akarnak elérni. Ez enyhén szólva igen ambiciózus terv. Csehországban 2021-ben jelent meg a Mere és a háború kitörése után is megtartotta áruházait.

A cég beszámolója szerint nagyon kevés orosz eredetű árut értékesítenek ott. Szlovákiában ugyanakkor az Ukrajna elleni agresszió kezdete után elhalasztották a piacra lépést. A Haszon.hu cikke szerint Szerbiában egy év alatt 13-ról 30 növelte boltjai számát az orosz áruházlánc és 48 millió euró árbevételt ért el. Litvániában, ahol nagyjából két tucat üzlete van, 50 millió eurós forgalmat ért el tavaly. A hírportálnak nyilatkozó szakértők szerint a magyarországi terjeszkedés a cég háború utáni stratégiájába illeszkedne. E szerint feladták nyugat-európai hálózatukat – bár Belgiumban MyPrice néven újra próbálkoznak –, és a kelet-európai országokra koncentrálnak. Hazai piacán egyébként sajtóhírek szerint tavaly 40 százalékos növekedéssel ötmilliárd euró árbevételt ért el a Mere.

Az áruházlánc átlagosan ezer négyzetméteres üzleteiben dobozokból, raklapokból árulja termékeit. Az említett e-mailben azt ígérik, hogy áraik a piaci átlagnál 20 százalékkal alacsonyabbak lesznek. Elsősorban átlagos és átlag alatti jövedelemmel rendelkező családos vevőkre számítanak. Az orosz cég boltjainak kínálata 1500 termékből állhat az élelmiszerektől kezdve a háztartási vegyi árukig. 

A Mere diszkontlánc tervei elég ambiciózusak, legalábbis ami a mostani piacot illeti. A három legnagyobb magyar piacon működő diszkontlánc közül a Penny és a Lidl rendelkezik több mint 200 üzlettel, ezt a hálózatot két évtized alatt hozták létre, az 2008-ban Magyarországra érkező Aldi pedig még a 200-as szint alatt van. Persze a diszkontok terjeszkedését gátolja részben a plázastop. Mindenesetre három év alatt a Mere-levélben szerepeő hálózat létrehozása ilyen rövid idő alatt igencsak meglepő lenne. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!