A megszorítások főleg a vállalat két hazai gyárát érinthetik. Bram Schot elmondta, hogy eddig 10,5 milliárd eurónyi "megtakarítási potenciált" azonosítottak, és a program felét már teljesítették. Hangsúlyozta, hogy a "Következetesen Audi" elnevezésű átalakítási terv révén sikerül "finanszírozni az Audi jövőjét".
A FAZ hírportálján közölt összeállítás szerint a Volkswagen csoporthoz tartozó társaságnál azt mondják, hogy elkerülhetetlen a gyártókapacitás csökkentése, és ez legfőképpen a két németországi üzemet, a ingolstadti központban és a Neckarsulmban működő gyárat érinti majd.
Csökkenő termelés
Ingolstadtban már törölték is az egyik éjszakai műszakot, Neckarsulmban pedig "végzetes" a helyzet - írta a FAZ, kiemelve, hogy a 17 ezer embert foglalkoztató baden-württembergi gyár évi 300 ezer autó összeszerelésére alkalmas, de folyamatosan csökken a termelés. Tavaly már a 200 ezres határt sem érték el, csupán 186 ezer kocsi készült. Az alacsony kihasználtság oka, hogy főleg limuzinokat gyártanak, és a leginkább kelendő városi terepjáró modellek máshol készülnek.
Bram Schot - akit az év elején neveztek ki a Audi AG igazgatótanácsának elnöki tisztségébe - elmondta: világos elképzeléseik vannak arról, hogy miként lehet biztosítani a foglalkoztatottságot a két üzemben, és konstruktív megbeszéléseket folytatnak a munkavállalói érdekképviseletekkel, de konkrétumokról még korai lenne beszélni.
Az átalakítási terv egyéb részleteiről elmondta, hogy túlságosan sok modellvariációt gyártottak, a következő években pedig csak azokra az autókra összepontosítanak, amelyek megfelelnek a vásárlói igényeknek és "értéket teremtenek az Audinak".
Nem akarnak mindenhol ott lenni
A piaci stratégián is változtatnak - mondta a holland autóipari menedzser, kiemelve: nem ért egyet azzal, hogy az Audinak a világon mindenütt jelen kell lennie. Ezért megvizsgálják, hogy mely régiókban és mely piaci szegmensekben lehet biztosítani a gazdaságos működést.
A Győrben autógyárat és a világ legnagyobb autómotor-gyárát működtető társaság az idei első fél évben 906 ezer autót adott át vásárlóinak világszerte, 4,5 százalékkal kevesebbet az előző évinél. Az értékesítési bevétel 28,8 milliárd euró volt, az egy évvel korábbi 31,2 milliárd után. A működési eredmény 2,3 milliárd euróra csökkent az egy évvel korábbi 2,8 milliárdról, a bevételarányos jövedelmezősége pedig 8,9 százalékról 8 százalékra csökkent.