3p

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy vállalkozás számára az online térben való jelenléthez elengedhetetlen a minőségi tartalom. Fontos, hogy releváns és színvonalas anyagokat készítsenek, amelyekkel hatékonyan elérhetik célközönségüket, és erősíthetik digitális jelenlétüket. 

Azonban a tartalomgyártás folyamata gyakran időigényes és kimerítő, ezért egyre többen fordulnak segítségként a mesterséges intelligenciához. A legtöbb online marketing ügynökség is él már ezzel a lehetőséggel, hiszen a tartalomgyártáson túl számos területen könnyíti meg a mindennapi munkát, amivel időt és egyben pénzt lehet spórolni. 

Lássuk most azt, hogy vállalkozóként hogyan hasznosítható a szöveges tartalmak megírására, mennyire megbízható, és mire érdemes figyelni, ha használni szeretnéd. 

Hogyan működik az MI a tartalomkészítésben?

A mesterséges intelligencia olyan megoldás, amely az emberi gondolkodási mintákat utánozva dolgozik. Az MI rendszerek adatokat gyűjtenek, elemeznek, majd ezeket kreatív tartalommá alakítják. A folyamatban nyelvi algoritmusokat és gépi tanulást alkalmaznak, amelyek révén képesek megérteni az összefüggéseket és értelmezni az adathalmazokat.

Mennyire megbízható az MI által generált tartalom?

Bár az MI számos feladatot gyorsan és hatékonyan képes elvégezni, még nem tökéletes. Az általa készített anyagok minősége nagyban függ az adatforrások pontosságától és a rendszerek finomhangolásától. Gyakran előfordulhat, hogy az MI nem érzékeli az érzelmi vagy kulturális árnyalatokat, és hiányozhat belőle az a fajta kreativitás, amelyet egy ember képes hozzáadni egy szöveghez.

Alapvetően az általa generált tartalom száraz, túl általános és sablonos, ami bár olvasható és könnyen értelmezhető, nem biztos, hogy leköti az olvasók figyelmét. Emiatt továbbra is szükséges az emberi szakértelem. Érdemes a szöveget átnézni, hogy szakmailag rendben van-e, és egy kicsit színesíteni, élő példákkal kiegészíteni. 

Az MI előnyei a tartalomgyártásban

Elmondható, hogy a mesterséges intelligencia megkönnyíti a tartalomkészítők munkáját. Ha nem is az általa generált szöveg kerül egy az egyben publikálásra, a gyors adatgyűjtést és információszerzést garantálja. Kész vázlatok generálására pl. tökéletes, amit ezután már csak személyre szabott tartalommal kell megtölteni. De szimplán csak ötletelésre, új nézőpontok megvizsgálására is kiváló eszköz. 

Azért nem minden arany, ami fénylik 

Az MI használata felvet néhány kérdést. A gépek nem mindig képesek értelmezni a tartalom finomabb részleteit, például a humor, az irónia vagy a kulturális sajátosságok sokszor buktatók számára. Előfordulhatnak pontatlanságok, leginkább akkor, ha a begyűjtött adatok nem pontosak vagy nem elég részletes a felé intézett kérés.

A mesterséges intelligencia izgalmas dolog, de érdemes megőrizni az egyensúlyt a technológiai és az emberi megoldások között. Az Optimalizált csapata az MI-t leginkább eszközként kezeli, amely megkönnyíti a munkát, de nem helyettesíti az emberi kreativitást és tapasztalatot. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!