3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Amennyiben a keresőoptimalizálás a munkád része, a horgonyszöveg - angolul anchor text - megfelelő alkalmazása elengedhetetlen ahhoz, hogy sikeres legyél.

Kezdjük az elején!

A horgonyszöveg egy jellemzően kék színnel jelölt szöveg, melyre ha rákattintunk, akkor megnyílik egy oldal. A színe miatt elkülönül a szöveg többi részétől, így könnyen észrevehető. Akkor sikeres a horgonyszöveg, ha minél többen rákattintanak. 

Az anchor text a keresőmotorok munkáját is segíti. Nagyon fontos, hogy olyan szavakat válassz a hivatkozás hordozójának, melyek tökéletesen illenek a környezetükbe, ne legyen erőltetett!

Anchor text variációi

Többféle típust különböztetünk meg annak alapján, hogy milyen kifejezéseket, címeket tartalmaznak. Ezeket tekintjük át most pontokba szedve:

- Amennyiben a hivatkozás horgonyszövege a márka neve, akkor márkanévről beszélünk.

- Sok esetben a horgonyszöveg maga a kattintható URL cím.

- A webhely neve is lehet egy horgonyszöveg, de egy cikk vagy aloldal címét is megadhatjuk.

- Pontos vagy részleges egyezésű kulcsszavak is lehetnek, illetve kapcsolódó kulcsszavak, ebben az esetben a kulcsszó közvetlenül kapcsolódik a megcélzotthoz.

- Általános szavak is lehetnek, például “kattints ide”.

Hogyan használd a horgonyszövegeket?

A horgonyszöveg aranyat ér a keresőoptimalizálásban, mert pontosan célozhatod a linkjeidet. Viszont ha erőltetetten használod, akkor pont ellenkező hatást érhetsz el vele. Fontos, hogy a természetes hatásra kell törekedni.

Ügyelj rá, hogy pontos legyen, és jelentést hordozzon a szöveg! A linket mindig húzd alá, jelöld más színnel, a lényeg, hogy vizuálisan kiemelkedjen a szövegkörnyezetből! Ne legyen nagyon hosszú, maximum pár szóból álljon, persze kivételt képez a márkaneved vagy az, ha egy cikknek a címét linkeled!

Mivel a Google kedveli a márkaneves horgonyszövegeket, ezért az a legbiztonságosabb, ha a leggyakrabban a márkád nevét választod. A legnagyobb brandek is előnyben részesítik ezt a típust. A SearchBar ajánlása az, hogy az anchor text 50%-a legyen branded, azaz márkázott.

Anchor textként használhatod a honlapod címét is, hiszen ez természetes hatást kelt, bár nem annyira menő kinézetre. Ezért inkább csupán 10%-ban javasolt használni.

A részleges egyezésű anchor text már tartalmazza a kulcsszót, de csak a horgonyszöveg részeként. Az ilyen formában történő elhelyezés befolyásolja a helyezést, azonban csupán 15%-ban javasolt a használatuk. A minőséget tartsuk szem előtt a mennyiséggel szemben!

A legerősebb, a pontos egyezésű kulcsszavas horgonyszöveg sokat jelent a helyezésünkben. Ennek ellenére csak 15%-ban használjuk, és alaposan gondoljuk át, hogy mikor alkalmazzuk!

Mindegyik típus más erővel bír, ezért körültekintően válaszd ki a megfelelőt! Figyelj az egészséges arányok betartására is! Az Ahrefs vagy Semrush eszközökkel könnyedén tudod magad is ellenőrizni a horgonyszövegek arányait.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!