Egy 2017-es felmérésben a legtöbb résztvevő azt válaszolta, hogy nyolc különböző oldal, köztük az AllasOrias.hu állásinformációs portál szolgáltatásait vette igénybe a keresés során, és ez a szám valószínűleg csak nőtt a COVID-19 világjárvány idején. De vajon mitől válik értékessé egy ilyen weboldal az álláskeresők számára?
Egyszerű kezelhetőség
A mai álláskeresők olyan eszközökkel rendelkező állásportálokat szeretnének, amelyeken a profiljuk létrehozása olyan egyszerű, mint a közösségi média státuszuk frissítése. Itt leginkább a mobil integrációra és a dokumentumkezelésre gondolunk, amelyek lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy néhány lépésben bemutassák a képességeiket és portfóliójukat a potenciális munkáltatóknak.
Az is nagyban megkönnyítheti a dolgukat, ha nem kell minden egyes pályázatnál kitölteni egy külön űrlapot. Helyette az állásportál lehetővé teszi, hogy a korábban feltöltött önéletrajz vagy kitöltött profilból gyűjtött alapvető információk automatikusan átvihetők legyenek.
Speciális szűrők a kereséshez
Annyi mindent át kell gondolnunk, amikor a képesítéseinkhez illő munkakör után nyomozunk! Nem mindegy például a hely, a fizetés, a pozíció típusa, vagy magának a munkavégzésnek a fajtája. Sokan ugyanis a távmunka nyújtotta kényelem miatt inkább már ebben a verzióban gondolkodnak. A megfelelő keresési szűrőkkel rendelkező portál viszont lehetővé teszi, hogy időveszteség nélkül tudjunk finomítani a keresésünkön.
Szimpatikus hirdetések elmentése
Mivel naponta több száz állást tesznek közzé az álláskereső oldalakon, nehéz mindegyiket nyomon követni. A tapasztaltabb álláskeresők erre a célra saját készítésű Excel-táblázatot és Google-dokumentumokat használnak. Manapság azonban már a legtöbb állásportálon lehetőség van a nekünk tetsző hirdetés elmentésére, hogy később is vissza tudjuk keresni. Ez különösen akkor lehet hasznos, ha a legtöbb álláskeresőhöz hasonlóan mi is órákon át görgetjük az adott oldalakat, hogy ráleljünk a tökéletes ajánlatra.
Végül pedig a munkáltatói transzparencia
Bár eddig is fontos volt, de a Z generáció körében még inkább kiemelt jelentőségűvé vált, hogy a cég, amelynek dolgozni fognak, milyen vállalati kultúrával rendelkezik. Ezért is használják inkább azokat az oldalakat, ahol lehetőség van elolvasni a jelenlegi és korábbi alkalmazottak véleményeit a potenciális munkaadóról.
Ez a funkció mindegyik korosztály számára rendkívül hasznos, mivel ezáltal kideríthető, hogy az általunk kiszemelt szervezet megbecsüli-e a munkavállalóit, vagy tiszteletben tartják-e például a munka és a magánélet egyensúlyát.