<img height="1" width="1" style="display:none" src="https://www.facebook.com/tr?id=1446330315732208&amp;ev=PageView&amp;noscript=1">
3p


			
		
		


		
		

A kollagén egy olyan fehérje, mely állati eredetű, így a vegán életmódot folytatók számára nem vihető be a szervezetbe. Mit tehetnek ők? Hogyan tudják elősegíteni testük kollagéntermelését?

Mi az a kollagén?

A kollagén szervezetünk ragasztóanyaga, segítségével épülnek fel a csontok, az izmok, általa lesz feszes a bőrünk, szép a hajunk. Igen fontos összetevője emberi működésünknek, egyesek az örök fiatalság forrásának is tartják. Mindez nem túlzás, hiszen ez a protein felelős azért, hogy a testünkben lévő izmok és csontozat rugalmas maradjon, továbbá a bőr, a haj és a körmök ápolt kinézetéhez is hozzájárul. Ezenkívül sok belső szervünk (lép, máj, vese) megfelelő működésért is ez felel.

A többség elsősorban a bőrgyógyászatban, kozmetikában használatos krémek miatt ismeri a szót. Akik azonban egészséges életmódot folytatnak, odafigyelnek a tudatos táplálkozásra, más viszonylatban is hallottak már a kollagénről. Ezt a fehérjét ugyanis a szervezetünk képes előállítani, de hosszas folyamat árán, ezért egyszerűbb módon érdemes hozzájutni: külső forrásból!

Állati eredetű kollagén létezik csak

Aki szeretne sokáig fiatalosan kinézni, fitt maradni, annak egyszerű a dolga: étrend-kiegészítőt szedve tud bejuttatni szervezetébe kollagént. Ezt kapszula, koncentrátum vagy akár por formájában is megteheti, ma már többféle kivitelben is kapható ez a hatékony fehérje. Bármely bioboltban könnyen beszerezhető mindhárom verzió, a Biocity-nél a Natur Tanya termékek között találsz számodra megfelelőt. 

Ám a vegán étrendet követők e készítmények kapcsán is bajban vannak, hiszen a kollagén állati eredetű forrásból származik, s jelenleg kész formában csak ilyen módon vihetők be a szervezetbe. Aki csak növényi eredetű táplálékot fogyaszt, annak másképp kell megoldania a napi kollagénadaghoz való jutást.

Szerencsére azonban számukra is létezik megoldás. Mivel kollagént naponta termel a szervezetünk is, csak fel kell gyorsítani ezt a folyamatot. Igaz, időigényesebb, mint a készen kapott kollagént elfogyasztani, de így is hasznos.

Élelmiszerek, amelyek fokozzák a kollagéntermelést

A vegánoknak a szakértők azt javasolják, fogyasszanak minél több olyan ételt, melynek magas a C-vitamin tartalma, ez ugyanis hozzájárul a megfelelő kollagénképződéshez.

Számos olyan zöldség, gyümölcs is létezik, amely fokozza a kollagén termelését. Ezeket valójában nap mint nap fogyasztják is a vegetáriánusok, vegánok, hiszen másra is hasznosíthatók az ebből kinyert tápanyagok. A javasolt élelmiszerek a következők: citrusok, diófélék, zöld levelű zöldségek, mint például a spenót. A magvak közül a tökmag, a napraforgómag és a chia mag is egészséges e szempontból is. Továbbá jó hatása van a paprikának, paradicsomnak és a babnak. A fokhagyma vírusölő hatása közismert, emellett a kollagén termeléséhez is kiváló választás. 

Az egészséges életmód tehát nagyban hozzájárul a fittség megtartásához!

Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz a THM-plafon végéig, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 379 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Erste Banknál 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 556 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.