1p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Az európai piacot Európából látnák el.

Kína legnagyobb autógyártója, a BYD a tervek szerint három éven belül Európában is megkezdi elektromos autóinak helyi gyártását, hogy elkerülje az uniós vámokat. A vállalat alelnöke, Stella Li hétfőn a müncheni IAA Mobility autókiállításon a Reutersnek elmondta: a közeljövőben a hibrid modellek várhatóan uralják majd az európai eladásokat. A cikk emlékeztetett, a BYD még idén elindítja új magyarországi üzemét, 2026-ban pedig Törökországban is gyártásba kezd.

Az Európai Unió tavaly vetett ki vámokat a Kínában gyártott elektromos autókra, arra hivatkozva, hogy a kínai cégek túlzott állami támogatásokban részesülnek – ezt kerülné ki a BYD a lokális gyártással. Li szerint két-három év kell ahhoz, hogy a BYD teljes mértékben helyi gyártásból fedezze az európai keresletet.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!