A Cartier és a Van Cleef & Arpels luxusmárkák svájci anyavállalata, a Richemont 6 százalékos árbevétel-növekedést ért el a második negyedévben, 5,4 milliárd eurós forgalmat realizálva állandó árfolyamon számítva – írja hírlevelében az Equilor.
Ezeket a márkákat előszeretettel viselik a vagyonos magyarok is az elmúlt hetekben, hónapokban napvilágot látott hírek szerint. Várkonyi Andrea és Szíjjártó Péter felesége, Szíjjártó-Nagy Szilvia is rendelkezik Cartier-ékszerekkel.
A növekedést elsősorban az ékszerdivízió hajtotta, amely 11 százalékos bővülést mutatott, miközben az óragyártásból származó bevételek 7 százalékkal csökkentek – bár ez javulást jelentett az előző negyedéves 11 százalékos visszaeséshez képest.
Az amerikai piacon kimagasló, 17 százalékos növekedést könyvelhetett el a vállalat, miközben Ázsiában stagnáltak az eladások, főként a kínai, hongkongi és makaói gyenge kereslet következtében. A Richemont részvényei 1,15 százalékot emelkedtek a tegnapi kereskedés során.