Az ilyen hívások során előfordulhat, hogy az érintett banki vezető nyilvánosan elérhető telefonszámát, a csalók hívószámhamisítással lemásolják, így az ügyfelek telefonján a vezető valós telefonszáma jelenik meg.
A csalók az ilyen hívások során gyakran hivatkoznak arra, hogy ügyfél pénze veszélyben van, ezért szükséges valamilyen program telepítése az ügyfél számítógépére vagy mobileszközeire, vagy arra kérik az ügyfeleket, hogy pénzüket utalják úgynevezett „biztonsági számlára”.
Az OTP felhívja az ügyfelei figyelmét, hogy az OTP Bank munkatársai minden esetben a nyilvánosan elérhető ügyfélszolgálati telefonszámokat használják, az ügyintézés során és soha nem kérik programok telepítését vagy a számlán tartott pénz „biztonsági számlára” utalását – áll a bank közleményében.
Fotó: Depositphotos
Ilyen jellegű kérést akkor se teljesítsenek, ha az OTP Bank vezetőinek a nevében keresik őket, vagy a telefonszám a nyilvánosságban elérhető adatok alapján valóban a hitelintézet valamely vezetőjéhez tartozik.
Amennyiben a hívás során gyanús körülmények merülnek fel, úgy szakítsák meg a hívást és keressék az ügyfelek a bankot. A OTP Bank mobilapplikációjában az ügyfelek egyszerűen és gyorsan ellenőrizhetik, hogy a hívást valóban a bank indította.