4p

Legyen szó bármilyen eseményről, a közönség figyelmének folyamatos fenntartása mindig a legnagyobb kihívást jelenti az előadók számára. Hogyan készülhet fel az igazán lebilincselő online rendezvények szervezésére? Íme 5 valóban működő tipp!

Miért nehéz megragadni a közönség figyelmét az online eseményeken?

  • Mindenkit kizökkenthetnek a körülötte zajló történések. Otthon például a munkából hazaérkező családtagok vagy éppen a gyerekek hangoskodása, illetve egyéb gyakori zavaró tényezők miatt sokan nem tudnak kellő mértékben az eseményre koncentrálni.
  • A digitális térben sokkal gyorsabb a mozgás. Ha valamelyik tartalom nem tűnik elég jónak, elegendő csupán egy kattintással vagy gombnyomással kilépni. Az interneten tehát sokkal több tartalom közül szelektálnak sokkal rövidebb idő alatt az emberek.

Hogyan tarthatod fenn végig a hallgatóság figyelmét?

Ezt az 5 tippet mindenképpen tanácsos megfogadni:

1. Ismerd meg alaposan a célközönséged!

Ezt akár nulladik lépésnek is nevezhetnénk, hiszen az elérni kívánt közönség jellemzőinek ismerete nélkül szinte esélytelen sikert aratni egy rendezvényen. Ugyanis a résztvevők csak akkor fordítanak tényleges figyelmet az eseményre, ha megszólítva érzik magukat, és úgy érzik, hogy tényleges értéket kapnak a figyelmükért cserébe.

Miért fontos feltérképezned a közönséget?

  • Végig célzottan, az érdeklődők hétköznapi vagy éppen szakmai nyelvén kommunikálhatsz.
  • Rávilágíthatsz a közös szemléletmódra és értékekre, ami szorosabb figyelmet eredményez.
  • Sokkal kevesebb eséllyel morzsolódnak le a résztvevők.

2. Fókuszálj az értékes tartalmak átadására!

Amikor valaki online jógára, angol oktatásra vagy szakmai előadásra iratkozik fel, mindig valami újat és izgalmasat szeretne kapni. Ha a résztvevők nem kapnak elég impulzust az esemény során, garantáltan ki fognak lépni, hogy valami hasznosabbal vagy érdekfeszítőbbel töltsék az idejüket.

Mi alapján nevezhetünk valamit minőségi tartalomnak?

  • Egyértelműen kommunikál.
  • Azt szállítja, amit a címben ígért.
  • Pontosan rátapint a célközönség helyzetére.

3. Tedd interaktívvá az eseményt!

Voltál már olyan tanórán, előadáson vagy bármilyen rendezvényen, ahol végtelenül unatkoztál? Ezt minden bizonnyal az ingerszegény környezet okozhatta. Ha az eseményt nem törik meg apró, de tényleges aktivitást igénylő dolgok, a közönség túlnyomó többsége roppantul unni fogja magát. Éppen ezért az egyoldalú kommunikáció helyett rendkívül fontos a nézőket is bevonni az események sodrába.

Mi segíthet ebben?

  • Rövid kérdőívek
  • Chat szavazások
  • Élő kérdezz-felelek

4. Tarts szüneteket!

Akárcsak a hagyományos rendezvényeken, úgy az online eseményeken és virtuális konferenciákon is érdemes a közönség számára szüneteket beiktatni. Ilyenkor a büfé helyett mindenki kimehet otthon a konyhába egy kis harapnivalóért vagy elküldhet 1-2 üzenetet az ismerőseinek is. A lényeg, hogy a közönséget soha ne fojtogassa maratoni, megállás nélküli rendezvény, ezért a figyelem fenntartásához elengedhetetlen néhány rövidebb szünetet tartani.

TIPP: A kérdőívek kitöltésére és az egyéb interaktív teendőkre is hagyj elegendő időt közönségednek. Így közben mindenki fellélegezhet egy kicsit, hogy az esemény még gördülékenyebben menjen tovább.

5. Biztosítsd a tökéletes technikai feltételeket!

Egy sikeres online rendezvény lebonyolításához elengedhetetlen a korszerű technológia bevetése. Külön ajánlott a mobilos megjelenésre is energiát fordítani, hiszen az okostelefonok és az internet elterjedése miatt sokan már számítógép helyett a jóval kisebb képernyővel rendelkező eszközeikről jelentkeznek be.

TIPP: Ha hosszú távra tervezel, akár egy saját stúdiót is kialakíthatsz. Így mindig remek kép- és hangminőségben közvetíthetsz, aminek köszönhetően a közönség is könnyebben odafigyelhet előadásodra a rendezvény teljes ideje alatt.

Egy online eseményen az elsőtől az utolsó percig fenntartani a figyelmet igazán embert próbáló feladat a szervezők részéről.  Azonban a fenti tippek segítségével soha nem kell tartani a túl nagy arányú lemorzsolódástól, hiszen valóban megragadható a résztvevők figyelmét. Először ismerd meg a célközönséged pontos igényeit, majd erre alapozva készíts minél érdekfeszítőbb tartalmakat, és persze a 2021-ben elvárt technikai feltételekről se feledkezz meg!

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!