3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A becslések szerint a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér a jövőben évente akár 60-80 milliárd forintot hozhat az országnak, írta a Miniszterelnöki Kabinetiroda parlamenti államtitkára csütörtökön a Facebook-oldalán.

Dömötör Csaba a bejegyzésben azt írta: az elmúlt napokban jó pár baloldali médium jelentetett meg cikket a repülőtér visszavásárlásával kapcsolatban, amelyek közös jellemzője, hogy azt érzékeltetik, a magyar államnak nem éri meg a tranzakció. Érvelésükben azonban figyelmen kívül hagynak pár alapvető körülményt és tényt - tette hozzá.

Az államtitkár szerint az érvelések nem veszik figyelembe, hogy a budapesti reptérnek folyamatosan és látványosan növekszik a forgalma, már most is a rekordszintet közelíti, és rövidesen meg is haladja azt, ami a bevételeket is növeli.

Így a 2022-es 30 milliárd után a jövőben nagyságrendileg is nagyobb éves nyereséget hozhat a magyar államnak - tette hozzá.

Dömötör Csaba szerint nem borúsak a kilátások
Dömötör Csaba szerint nem borúsak a kilátások
Fotó: Budapest Airport

Dömötör Csaba hangsúlyozta, hogy ráadásul, a hazai tulajdonba került cég a nyereségen túl korábban tulajdonosi hiteleket is nyújtott, az ezekből származó kamat mostantól szintén jövedelmet hoz a tulajdonosnak, azaz a magyar államnak, s ennek nagyságrendje az osztalékkal közel azonos mértékű.

"Összesítve, a két jövedelemforrás konzervatív várakozás szerint is évi 60-80 milliárd forintot tehet ki, ami sikeres reptér-üzemeltetéssel a jövőben jelentősen növelhető" - fogalmazott a politikus.

Úgy folytatta, hogy az ilyen esetekben gyakran vetik össze a vételárat a jövedelmezőséggel, ha ezt nézzük, akkor az említett médiumok állásfoglalásával szemben a magyar tulajdonba kerülő repülőtér 16,5 év alatt megtermeli a vételárat, majd a koncesszió hátralévő közel 40 éve alatt is folyamatosan nagy bevételt biztosít Magyarországnak.

Dömötör Csaba a bejegyzésben kiemelte:

a pénzügyi szempontok mellett ugyanennyire fontos, hogy a budapesti repülőtérnek nem eltúlozható stratégiai jelentősége, gyakorlatilag monopolhelyzete van.

Az államtitkár alapvető nemzeti érdeknek nevezte, hogy az ilyen vállalatok ne legyenek külföldi kézben. Háborús helyzetben pedig még nagyobb a jelentősége annak, hogy hazai kézben legyenek - fűzte hozzá.

"A baloldali kormányok megmutatták már, hogy mi az alternatíva. Napi költségvetési szükségletek szerint áron alul privatizálták a stratégiai ágazatok vállalatait. A profitot az új tulajdonosok külföldre vitték, a munkavállalók egy részét sok helyen elbocsátották, az ígért fejlesztéseket pedig rendre elhanyagolták. Ennek árát azóta is fizeti az egész ország. Miért kellene hagynunk, hogy ezután is így legyen?" - véli Dömötör Csaba.

(MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!