3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Először a The New York Times lebegtette meg a hírt, de aztán a Facebook és az Instagram anyacége, a Meta hivatalosan is bejelentette, hogy lesz reklámmentes előfizetési opció a közösségi oldalakon. A Meta adatgyűjtési protokollját korlátozó bírósági döntésre válaszolna ezzel a lépéssel a vállalat.

Mi lesz a hirdetőkkel?

Elsősorban persze a legtöbb embert – köztük a SocialWings facebook hirdetéskezelés szolgáltatását igénybe vevő ügyfeleket is – az árak érdeklik. Egyes értesülések szerint a mobil és az asztali eszközökre az előfizetést külön kell majd megkötni, a várakozások szerint egy ilyen csomag ára majd 22 euróba, kb. 8 ezer forintba fog kerülni.

Egy előfizetés az összes kapcsolt fiókra érvényes lesz, legalábbis 2024 március 1-ig, amikortól minden további fiók után 6 illetve 8 eurót kell majd pluszban fizetni. Az még nem tiszta, hogy a fiókközponthoz addig hozzákapcsolt fiókok örökre díjmentesek maradnak-e, vagy később ezeket is megsarcolják.

Ez az online marketingjüket a metás platformokra alapozó hirdetőknek jó hír alapvetően, hiszen a várható összeg elég borsos, meghaladja egy streaming szolgáltatás tarifáit, így a várakozások szerint legrosszabb esetben is csak minden tizedik felhasználó fog élni a reklámmentes előfizetés lehetőségével.

A reklámmentes előfizetés előnyei

Eddig néztük a helyzetet a hirdető szemével, nézzünk rá a frissen nyíló lehetőségre a felhasználó pozíciójából is. Kezdjük talán az előnyökkel!

Ha előfizetsz – feltehetően – sehol sem fogsz reklámokkal találkozni a platformon. Ez lehetővé teheti számodra, hogy zavartalanul böngészhess és kommunikálj az ismerőseiddel, anélkül, hogy a tevékenységeidben a hirdetések megzavarnának.

Az is elképzelhető, hogy egy reklámmentes előfizetés magasabb szintű adatvédelmet kínálhat. Az olyan személyes adatok, mint a böngészési szokásaid irrelevánssá válhatnak, ha nem használhatják fel őket célzott reklámok létrehozására.

A reklámmentes előfizetés hátrányai

A reklámmentes Facebookért és Instagramért fizetni kell, ami egy újabb tétel a költségvetésben, pénzt kiadni pedig senki sem szeret.

Nem kizárt, hogy a reklámmentes előfizetőknek korlátozott hozzáférésük lehet bizonyos jövőbeni funkciókhoz vagy szolgáltatásokhoz, amelyeket a reklámokkal élők ingyenesen élvezhetnek. 

A reklámok hiánya befolyásolhatja a tartalomfinanszírozást is. A reklámok segítenek finanszírozni a platformot, és hozzájárulnak ahhoz, hogy a tartalom ingyenes maradjon a felhasználók számára. Ha sokan áttérnek a reklámmentes előfizetésre, az a szolgáltatás modelljét befolyásolhatja, és az esetleges változások hátrányosan érinthetik a tartalomkészítőket és a felhasználókat is.

Fontos megjegyezni, hogy a Meta üzleti modellje idővel változhat, és új szolgáltatások jelenhetnek meg. Érdemes a legfrissebb információkat megszerezni a Meta hivatalos kommunikációját követve vagy egyéb releváns forrásokból.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!