Mi lesz a hirdetőkkel?
Elsősorban persze a legtöbb embert – köztük a SocialWings facebook hirdetéskezelés szolgáltatását igénybe vevő ügyfeleket is – az árak érdeklik. Egyes értesülések szerint a mobil és az asztali eszközökre az előfizetést külön kell majd megkötni, a várakozások szerint egy ilyen csomag ára majd 22 euróba, kb. 8 ezer forintba fog kerülni.
Egy előfizetés az összes kapcsolt fiókra érvényes lesz, legalábbis 2024 március 1-ig, amikortól minden további fiók után 6 illetve 8 eurót kell majd pluszban fizetni. Az még nem tiszta, hogy a fiókközponthoz addig hozzákapcsolt fiókok örökre díjmentesek maradnak-e, vagy később ezeket is megsarcolják.
Ez az online marketingjüket a metás platformokra alapozó hirdetőknek jó hír alapvetően, hiszen a várható összeg elég borsos, meghaladja egy streaming szolgáltatás tarifáit, így a várakozások szerint legrosszabb esetben is csak minden tizedik felhasználó fog élni a reklámmentes előfizetés lehetőségével.
A reklámmentes előfizetés előnyei
Eddig néztük a helyzetet a hirdető szemével, nézzünk rá a frissen nyíló lehetőségre a felhasználó pozíciójából is. Kezdjük talán az előnyökkel!
Ha előfizetsz – feltehetően – sehol sem fogsz reklámokkal találkozni a platformon. Ez lehetővé teheti számodra, hogy zavartalanul böngészhess és kommunikálj az ismerőseiddel, anélkül, hogy a tevékenységeidben a hirdetések megzavarnának.
Az is elképzelhető, hogy egy reklámmentes előfizetés magasabb szintű adatvédelmet kínálhat. Az olyan személyes adatok, mint a böngészési szokásaid irrelevánssá válhatnak, ha nem használhatják fel őket célzott reklámok létrehozására.
A reklámmentes előfizetés hátrányai
A reklámmentes Facebookért és Instagramért fizetni kell, ami egy újabb tétel a költségvetésben, pénzt kiadni pedig senki sem szeret.
Nem kizárt, hogy a reklámmentes előfizetőknek korlátozott hozzáférésük lehet bizonyos jövőbeni funkciókhoz vagy szolgáltatásokhoz, amelyeket a reklámokkal élők ingyenesen élvezhetnek.
A reklámok hiánya befolyásolhatja a tartalomfinanszírozást is. A reklámok segítenek finanszírozni a platformot, és hozzájárulnak ahhoz, hogy a tartalom ingyenes maradjon a felhasználók számára. Ha sokan áttérnek a reklámmentes előfizetésre, az a szolgáltatás modelljét befolyásolhatja, és az esetleges változások hátrányosan érinthetik a tartalomkészítőket és a felhasználókat is.
Fontos megjegyezni, hogy a Meta üzleti modellje idővel változhat, és új szolgáltatások jelenhetnek meg. Érdemes a legfrissebb információkat megszerezni a Meta hivatalos kommunikációját követve vagy egyéb releváns forrásokból.