3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Ez a cikk Privátbankár.hu / Mfor.hu archív prémium tartalma, amelyet a publikálástól számított egy hónap után ingyenesen elolvashat.
Amennyiben első kézből szeretne ehhez hasonló egyedi, máshol nem olvasható, minőségi tartalomhoz hozzáférni, akár hirdetések nélkül, válasszon előfizetői csomagjaink közül!

Az amerikai focibajnokság végig kiélezett meccset hozó döntője minden idők második legmagasabb nézettségét hozta, a félidőben rendezett minikoncert is remek számokkal futott.

A Super Bowl kapcsán előzetesen azt írtuk, hogy csillagászati összegekbe került idén egy-egy 30 másodperces hirdetés reklámideje, hiszen az egy évvel korábbi 5,5 millió dollárhoz képest a mostani közvetítés alatt 6,5 millióért adták el azokat. Korábbi cikkünkben ugyanakkor azt is jeleztük, hogy a hirdetőknek így is vélhetőleg megéri, hiszen rendre óriási nézettséget hoz a közvetítés. Az idei döntő párosítása egy nagy piacon működő, sztárokkal teletűzdelt csapat (Los Angeles Rams) és egy lesajnált kiscsapat (Cincinatti Bengals) csatáját hozta, ami a semleges nézők felé is "jól eladható" volt. Nem véletlenül jósoltuk azt, hogy ha végig szoros lesz a találkozó, akkor kiemelkedő nézettségi számokat hozhat az idei Super Bowl.

Nos, a várakozásunk bejött, sőt minden idők második legnézettebb Super Bowlja volt az idei. A Nielsen ugyanis nyilvánosságra hozta a Super Bowl közvetítésének számait, és az adás átlagosan 112,3 millió nézőt ért el. Érdemes megjegyezni, hogy immár nem csak a klasszikus tévé előtti nézőszámot mérik, hanem az összes platformon elért nézőt. A médiafogyasztási szokások változása miatt ugyanakkor ez a mérés lefedi a korábbi "csak" tévés nézettséget.

A most közölt statisztikák szerint több mint 101 millió ember nézte a közvetítést a tévében az NBC-n és a Telemundo-n, további 11,2 millióan pedig a streaming szolgáltatásokon. Ezzel egyébként a Telemundon ez lett minden idők legnézettebb spanyol nyelvű NFL közvetítése. Emellett az NFL meccseket tekintve a streaming szolgáltatásokon elért nézőszám is rekordnak számít.

A mérkőzés félidejében rendezett minikoncert, a Pepsi Halftime Show, amelyen a hip-hop zene legnagyobb alakjai (Dr. Dre, Snoop, Eminem, 50 Cent, Lamar Kendrick) léptek fel is óriási népszerűséggel futott. Az amerikai sajtó által minden idők egyik legjobb Halftime Show-jának titulált koncert 103,7 millió nézőt ért el.

A félidőben rendezett koncertet is 100 milliónál többen nézték (Fotó: MTI/EPA/John Mabanglo )
A félidőben rendezett koncertet is 100 milliónál többen nézték (Fotó: MTI/EPA/John Mabanglo )

A meccs kapcsán egyébként Ohio államban volt a legnagyobb érdeklődés, nem véletlenül, a Super Bowl korszakban az állam csapatai közül a Cleveland Browns még soha, a Cincinatti Bengals pedig több, mint 30 éve jutott utoljára a döntőbe. Ennek megfelelően Cincinattiben a tévét nézők 84 százaléka követte a döntőt, az állam legnagyobb városában Columbusban 80 százalékos volt a Super Bowl közönségaránya, míg Clevelandben 78 százalékos volt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!