Az eszergomi autógyár a számokat a Pénzcentrum kérésére adta meg. Kis kalkuláció után adódik, hogy a nem hazai munkaerő így az összes állomány kicsivel több mint negyede.
„Az elmúlt évek tudatos toborzási tevékenységének eredményeképpen, vállalatunk jelenleg a gyártósoron nem szembesül munkaerőhiánnyal. Célunk hosszú távon mérnökökkel erősíteni munkavállalói állományunkat” - húzták alá.
Kevesebb autó készül nálunk
A Pénzcentrum azután kereste meg az autógyárat, miután észrevette, hogy a jelentések szerint az „overseas-kategória" egységei tetemes, több mint 29 százalékos mínuszban zártak az egy évvel korábbihoz képest, ráadásul a gyártás csökkenése már zsinórban 12 hónapja megfigyelhető. Azonban, összességében több mint 10 százalékkal több autót gyártott a Suzuki idén februárban, mint egy évvel korábban. A vállalat jelentésében régiónként is közölte az üzemek teljesítményét: a japán üzemekben 22,9 százalékos volt a növekedés, Indiában pedig 11,5 százalék.
Az autóóriás nem részletezi üzemeinek egyenkénti teljesítményét, az viszont tudott, hogy az esztergomi Suzuki-gyár januárban leállt a Vörös-tengeren kialakult helyzet miatt. Vörös-tenger térségében tapasztalható hajózási válság miatt január 15-21. között állt a termelés az üzemben.
Ennek következtében 2024 első két hónapjában 2300 autóval gyártottunk kevesebbet a Magyar Suzukinál a tavalyi év ugyanezen időszakához viszonyítva - közölték hozzátéve, hogy a kiesett mennyiséget mára már sikerült pótolni.
Elárulták, Esztergomban, a Suzuki Csoport egyetlen európai gyárában egy nap alatt kb. 650 autó készül. Nagyjából egy perc alatt gördül le gyártósorukról az S-Cross valamint a Vitara. A Suzuki az idén 130 ezer autó gyártását tervezi a 2023. évi 160 ezer után - közölte még februárban a hazai vállalat.
Frissítés:
Cikkünk megjelenése után a Suzuki az alábbi kiegészítést kérte:
a Pénzcentrumtól átvett cikkükben azt sugallják, hogy a Magyar Suzuki 3500 munkatársának negyede nem hazai munkavállaló. A Pénzcentrumnak megküldött adatokból kitűnik, hogy a munkavállalók közül 300-an vendégmunkások, a 600 szlovák szlovákiai magyar, akik hosszú évek óta támogatják a Magyar Suzuki termelését. Ők viszont nem minősülnek vendégmunkásnak.
Mfor-vélemény:
Cikkünkben épp a szlovákiai magyarok miatt használtuk a „nem hazai" jelzőt, mivel nem kívántuk őket vendégmunkásnak minősíteni. Az Esztergomba ingázó felvidéki munkásokat azonban - talán - lehet nem hazainak tekinteni, amivel az igaztalan „nem magyar" jelzőt is elkerülhetjük.