3p

A Suzuki azt közölte, hogy jelenleg 3500 ember dolgozik az esztergomi üzemben, melyből hozzávetőlegesen 600 fő szlovák és 300 fő vendégmunkás.

Az eszergomi autógyár a számokat a Pénzcentrum kérésére adta meg. Kis kalkuláció után adódik, hogy a nem hazai munkaerő így az összes állomány kicsivel több mint negyede.

„Az elmúlt évek tudatos toborzási tevékenységének eredményeképpen, vállalatunk jelenleg a gyártósoron nem szembesül munkaerőhiánnyal. Célunk hosszú távon mérnökökkel erősíteni munkavállalói állományunkat” - húzták alá.

A Vitara és az S-Cross modellek gyártása szünetelt
A Vitara és az S-Cross modellek gyártása szünetelt
Fotó: Depositphotos

Kevesebb autó készül nálunk

A Pénzcentrum azután kereste meg az autógyárat, miután észrevette, hogy a jelentések szerint az „overseas-kategória" egységei tetemes, több mint 29 százalékos mínuszban zártak az egy évvel korábbihoz képest, ráadásul a gyártás csökkenése már zsinórban 12 hónapja megfigyelhető. Azonban, összességében több mint 10 százalékkal több autót gyártott a Suzuki idén februárban, mint egy évvel korábban. A vállalat jelentésében régiónként is közölte az üzemek teljesítményét: a japán üzemekben 22,9 százalékos volt a növekedés, Indiában pedig 11,5 százalék.

Az autóóriás nem részletezi üzemeinek egyenkénti teljesítményét, az viszont tudott, hogy az esztergomi Suzuki-gyár januárban leállt a Vörös-tengeren kialakult helyzet miatt. Vörös-tenger térségében tapasztalható hajózási válság miatt január 15-21. között állt a termelés az üzemben.

Ennek következtében 2024 első két hónapjában 2300 autóval gyártottunk kevesebbet a Magyar Suzukinál a tavalyi év ugyanezen időszakához viszonyítva - közölték hozzátéve, hogy a kiesett mennyiséget mára már sikerült pótolni.

Elárulták, Esztergomban, a Suzuki Csoport egyetlen európai gyárában egy nap alatt kb. 650 autó készül. Nagyjából egy perc alatt gördül le gyártósorukról az S-Cross valamint a Vitara. A Suzuki az idén 130 ezer autó gyártását tervezi a 2023. évi 160 ezer után - közölte még februárban a hazai vállalat.

Frissítés:

Cikkünk megjelenése után a Suzuki az alábbi kiegészítést kérte:

a Pénzcentrumtól átvett cikkükben azt sugallják, hogy a Magyar Suzuki 3500 munkatársának negyede nem hazai munkavállaló. A Pénzcentrumnak megküldött adatokból kitűnik, hogy a munkavállalók közül 300-an vendégmunkások, a 600 szlovák szlovákiai magyar, akik hosszú évek óta támogatják a Magyar Suzuki termelését. Ők viszont nem minősülnek vendégmunkásnak.

Mfor-vélemény:

Cikkünkben épp a szlovákiai magyarok miatt használtuk a nem hazai" jelzőt, mivel nem kívántuk őket vendégmunkásnak minősíteni. Az Esztergomba ingázó felvidéki munkásokat azonban - talán - lehet nem hazainak tekinteni, amivel az igaztalan nem magyar" jelzőt is elkerülhetjük. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!