Több metróvezető is jelezte, hogy a gyárilag klimatizált vezetőfülkékben tavasz óta sorban mondják fel a szolgálatot a klímák vezérlőpanelei, így a vezetőknek gyakran 35-40 fokos hőségben kell felelősségteljes munkájukat végezni. A BKV elismerte la problémát. Próbálnak javítani a helyzeten, de a javítás nem egyszerű a nemzetközi helyzet miatt - számolt be a telex.
A problémát számos alkalommal jelezték hivatalos formában is, de nem jött válasz, vagy csak annyi, hogy a korábbi kék vonatokon sem volt klíma.Ha a járművezető nem szeretné magát sem fegyelmi eljárásnak, sem erős huzatnak és zajnak kitenni, akkor becsukott ajtóval, felhúzott ablakkal közlekedik. A szellőztetőt is csak alacsony fokozaton használja, különben az is felhevül. Mindezt kb 35°C-ban úgy, hogy közben legyen töretlen a figyelme, tartson be minden szabályt és utasítást, továbbá az esetleges váratlan eseményeket gyorsan és szakszerűen reagálja le - toldotta meg a portál.
A BKV szerint vannak olyan – alapvetően szoftveralapú – meghibásodások, amelyek javítása a berendezést gyártó orosz partner nélkül megvalósíthatatlan. A javításokhoz szükséges alkatrészek beszerzésére, illetve új, komplett berendezések szállítására tájékoztatásuk szerint „folyamatban van” a szerződés aláírása, de „a jelenlegi nemzetközi helyzet miatt a szerződés teljesítése során jelentős, hosszú átfutási idővel kell majd számolni” - közölte az újság a cég álláspontját.