5p

Újfajta szolgáltatást vezetett be tavaly az amerikai Salt Lake Cityben található Kimpton's Hotel Monaco: együttműködést kötött az Ancestry.com-mal, amely a legnagyobb internetes családfa kutatási platform. Ez Amerikában és Kanadában különösen izgalmas téma, hiszen az őslakosokon kívül mindenki más kontinensről vándorolt be.

„Annak érdekében, hogy egy kicsit több információt találjon családfájáról, elég, ha szállást, foglal a Hotel Monaco Salt Lake Cityben, majd a szobába belépve rácsatlakozik a szálloda webhelyére, ahol több milliárd adat várja, köztük olyanok, amelyek révén további információkat tudhat meg önmagáról és olyan családtagjairól, akiket nem is ismert” - ez a Kimpton's Hotel Monaco szlogenje.

A vendégek nem tudják előre, milyen  meglepő információkra bukkanhatnak. Fotó: Hospitality Net
A vendégek nem tudják előre, milyen meglepő információkra bukkanhatnak. Fotó: Hospitality Net

"Az Ancestryvel való partnerség közvetlenül illeszkedik küldetésünkhöz, ahhoz, hogy egyedi, autentikus és személyes szinten kapcsolódjunk vendégeinkhez" - nyilatkozta a szolgáltatás bevezetésekor az egyik szaklapnak Jared Tomlinson, a Kimpton Hotel Monaco Salt Lake City értékesítési és marketing igazgatója. "Egyre többen érzik úgy, hogy meg kell rajzolniuk a családfájukat, márpedig aki nálunk száll meg, az egyben a világ genealógiai fővárosába érkezik."

A vendégek  többnyire nem egy napra érkeznek, mert ők sem tudják előre, milyen  meglepő    információkra bukkanhatnak, amelyek további kutatásokat igényelnek. A webhely több mint 20 milliárd adatot tartalmaz, beleértve a születési, házassági, halálozási és népszámlálási dokumentumokat, amelyek részletezik a szülők, a testvérek és más rokonok nevét, életkorukat, foglalkozásukat, a születési helyeket, lakcímeket. 

 „Lehetővé tesszük a személyes felfedezés, a rátalálás varázsát, a szállodával való együttműködés pedig nagyszerű módja annak, hogy megismertessük tevékenységünket” – nyilatkozta az Ancestry szóvivője. 

A Hotel Monaco Salt Lake City és az Ancestry abban a kölcsönös reményben kötött megállapodást, hogy a vendégek az ott tartózkodás alatt inspirációt kapnak arra, hogy többet megtudjanak családjuk történetéről utazásuk során. Még akkor is, ha nem kifejezetten ilyen céllal utaztak a mormon fővárosba. No meg – ebben bíznak az üzletemberek – akkor se hagyjanak fel ezzel az izgató nyomozással, ha már hazatértek.

Érdemes megjegyezni, hogy a kutatási szolgáltatások csak akkor működnek, ha a Hotel Monaco Salt Lake City WiFi hatókörében tartózkodik valaki, ezt az Ancestry.com rögtön felismeri, így ingyenes hozzáférést tesz lehetővé.

Az Ancestry.com a világ minden részén segíti az útrakelőket, hogy felfedezzék örökségüket, de ez a fajta szoros szállodai együttműködés újdonság. Attól függően, hogy ki mit talál felfedez egy új rokont, hall egy újabb családi történetet, ihletet kaphat egy olyan hely meglátogatásához, amely mondjuk valamelyik oldalági rokonához kötődik. Mindez turisztikai bevétel növekedést is generálhat.

Azzal, hogy ingyenes hozzáférést biztosítanak a vendégek számára az Ancestry kiterjedt online családtörténeti erőforrásaihoz, egyedülálló és hosszú életűnek tűnő marketing eszközt vezettek be. A vendégek sok mindent megtesznek azért, hogy több információt megtudjanak a múltjukról, hajlandók erre pénzt és időt áldozni, és akár több napot is lefoglalnak.

 A Kimpton párizsi szállodája. Fotó: ihg.com
A Kimpton párizsi szállodája. Fotó: ihg.com

Ahogy a vendég megérkezik  a szállodába, kap egy hozzáférést a wifihez, majd ellátogat a szálloda honlapjára, és ha szükségét érzi, bepillantást nyerhet a több milliárd adatból álló információhalmazba, hogy megtudjon egy kicsivel többet magáról és őseiről. 

"Fontos küldetésünk, hogy a vendégeknek  egy ilyen személyes ügyben segítsünk" – hangsúlyozta Jared Tomlinson, a szálloda értékesítési és marketing igazgatója. "Az Ancestrynek több mint 20 milliárd adata található fenn a neten,  nemcsak a születési helyekről és a házasságokról, de a régi nevekről, a hajókon való érkezések idejéről, a betegségekről, vagy a régi lakcímekről."

Persze nem mindenki tudja pár nap alatt elvégezni ezt a munkát, ezért a családfakutató cég bizonyára abban bízik, hogy ha már nem tartózkodnak a szállodában, előfizetnek szolgáltatásukra, ami 20-45 dollárba kerül havonta.

Előre soha nem lehet tudni, milyen hírekkel érkezik haza a turista, akár az is előfordul, hogy felfedezett egy új rokont, aki egy olyan távoli országban született, amiről nem is tudott a család.  Ezzel erősödni fog a "meg akarom találni a gyökereimet" névre hallgató világlátás, mint viszonylag friss turisztikai ágazat.  

Kérdés, hogy a lánc külföldi "szemeiben" is folytatják-e ezt a marketing gyakorlatot. Ugyanis előreláthatóan 2024-ben nyílik meg az első Kimpton, közel a Duna-parthoz, tetőtéri bárral és gyönyörű kilátással a folyóra, a Bem József téren. Az előzetes információkban – legalábbis eddig – nem szerepelt efféle szolgáltatás bevezetése, pedig lehet, hogy az ide érkező vendégeket is érdekelné a családfakutatás, és talán tovább maradnának Magyarországon.

Az IHG Hotels and Resorts, a világ egyik legismertebb szállodalánca a közelmúltban jelentette be, hogy megnyitja Budán az első magyarországi Kimptont, miután aláírják a szerződést a MAM Buda Project Kft.-val, az épület tulajdonosával.   

A Kimpton 2017-ben nyitotta meg Európában első házát, méghozzá Amszterdamban, azóta a márka gyors európai terjeszkedésbe fogott, Párizstól Barcelonáig Londonig és Edinburgh-ig. Jelenleg összesen hét Kimpton található az öreg kontinensen.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!