2p

A több katasztrófát is okozó 737 MAX géptípus tesztelését az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség is megkezdi. 

Több hónapnyi egyeztetés után az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) megállapodott az amerikai Szövetségi Légügyi Hatósággal (FAA) és a Boeinggel abban, hogy szeptember első felében elindulhat a két légikatasztrófában érintett 737 MAX típus eddigi módosításait vizsgáló berepülés.

Szeptember első hetében szimulátoros repüléseket tartanak Londonban, majd szeptember 7-től végzik el a berepülést Vancouverben. Bár a Boeingnek az EASA szerint több változtatást is végre kell még hajtania a 737 MAX-on, az eddigi módosítások kellően kiforrottak ahhoz, hogy megkezdhessék az ellenőrző repüléseket. Ezt követően az amerikai, kanadai és európai hatóságok közösen értékelik a tapasztalatokat.

Arról az EASA nem adott tájékoztatást, hogy mikor adhatja ki újra a Boeing 737 MAX repülési engedélyét, ahogy a berepülési fázist már teljesítő amerikai és kanadai hatóságok sem jelöltek meg határidőt.

A szerencsétlen típus

A 737-es új generációs változatával fél éven belül két légikatasztrófa is történt: 2018 októberében a Lion Air, 2019 márciusában pedig az Ethiopian Airlines egy-egy járata zuhant le, az előzetes jelentések szerint részben a gép automata átesésvédelmi rendszerének hibás működése miatt. A két balesetben 346-an vesztették életüket.

A géppel 2019 márciusa óta tilos repülni, az új példányok átadását is leállították, a Boeingnek eddig közel 10 milliárd dollárjába került a gép hibáinak feltárása, javítása és újbóli engedélyeztetése.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!