5p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A TikTok betört Magyarországra is… Ignorálhatod, de mi lenne, ha inkább az elsők között aknáznád ki a TikTokot?

Emlékszel rá mi volt, amikor indult a Facebook vagy az Instagram? Sokan úgy tekintettek rá, hogy csak egy újabb platform, a fiataloknak. Mégis azok a cégek, akik időben komolyan vették és beépítették a marketing kommunikációjukba, igen gyorsan tettek szert piaci előnyre. Hiszen pillanatok alatt, akár organikusan, vagy fillérekért érhették el saját és új potenciális közönségüket. Azok a cégek, akik csak később jöttek rá ezen platformok értékességére, csak nagy lemaradással és már drágábban érhették el a közönségüket.

Hasonló folyamat megy most végbe, csak az új (már nem csak) fiatalok körében népszerű TikTok az aktuális 'marketing aranybánya'. Szóval már csak az a kérdés, hogy Te mit hozol ki belőle?

Ha úgy gondolod, hogy érdemes lehet megpróbálkozni egy minden eddiginél gyorsabban terjedő social platfromal... akkor érdemes tovább olvasnod.

Kezdjük a legelején: Mi is az a TikTok?

Mielőtt mélyebbre ásnánk a témában, csak röviden tisztázzuk, hogy mi is az a TikTok tulajdonképpen.

Egy új social media platform egyenesen Kínából, ahová nagyrészt videós tartalmak kerülnek fel. Virtuális trendek, hashtegek születnek és lehetősége nyílik új márkáknak arra, hogy felfedezzék őket. Ugyanakkor régieknek, hogy találkozzanak egy új célközönséggel.

Mi a TikTok célja?

Amikor beregisztrálsz a TikTokra egy új közösség tagja leszel, ahol VALÓDI emberek készítenek videókat és fejezik ki magukat. Még akkor is ha egy adott márkát képviselnek. Vagyis a stock videókat és a sablon kreatívokat elfelejthetjük. Az őszinte megnyilvánulás összeköti a TikTok közösség tagjait és kijelenthetjük, hogy formálja a kultúrát. Összességében a célja pedig egyszerű: hogy feldobja a napod!

A márkák ugyanúgy részei a TikTok közösségnek. Így nem várják el a tökéletességet, SŐT elfogadják és ünneplik azokat a cégeket, akik megmutatják magukat úgy ahogy vannak.  Ezt javasoljuk neked is.

Milyen tartalomat érdemes gyártani TikTokra?

A stock fotók és sablon videók már a többi platfromon sem hoznak igazán jó eredményt. A TikTokon viszont nem is igazán érdemes megpróbálkozni velük. A hangsúly az eredetiségen van. Ugyanakkor nem kell megijedni és túlgondolni, sokszor elég egy telefonnal elkészített kreatív. 

  1. A lényeg, hogy legyél önmagad. Mutasd meg, a céged valódi arcát. Olyan márkát teremts, ami reflektál arra a világra, közösségre, amiben te élsz. Mutasd meg mit csinálsz.

  2. Ha nincs ötleted, milyen tartalommal indíts akkor nyugodtan nézz szét a TikTok trendek között. Szabd magadra azt, amelyik szimpatikus és lehet, hogy a következő ötlet már jön magától.

Miért pont a TikTokot válaszd más közösségi platformok helyett?

Biztos te is tapasztaltad már, hogy a Facebook, az Instagram, vagy a Pinterest is ritkán köti már le annyira a figyelmedet, hogy mellette ne szólna mondjuk a kedvenc sorozatod, főznél vagy várnád, hogy elkészüljön a párod... :D

Na de komolyra fordítva a szót a TikTok esetében a felhasználók még érdeklődnek. Vadásszák az új trendeket, termékeket, helyeket stb.  Jól akarják érezni magukat. Így, ha ezt garantálod nekik, könnyebb érheted el, hogy elköteleződjenek a márkád iránt, mint bármelyik másik felületen. Épp ezért nem 2. képernyőként funkcionál, hanem a használóinak teljes figyelmét leköti, így sokkal több információ megy át. A TikTokon még nem alakult ki a reklámvakság, hiszen itt a hirdetett tartalom is illeszkedik az organikus tartalmak közé. 

Itt egy kis statisztika:

  • Naponta átlagosan 75 percet töltenek el a felületen a felhasználók

  • Átlagosan napi 16x nyitják meg

  • Az app használóinak 7,7 %- a néz tv-t miközben TikTokozik.

  • Más platformokat 85%-ban hang nélkül néznek a felhasználok

Ha nem csak a tizenévesek, akkor kik használják itthon?

Az igaz, hogy első körben a tizenévesek körében örvendett népszerűségnek a felület. Ugyanakkor a sztereotípiákkal ellentétben már szinte minden korosztálynak és minden nemnek helye van itt. Itthon a felhasználók 91%-a 18 év feletti.

Neked is a TikTok a helyed ha...

  • szeretnél vállalkozásodat bemutatni egy új információra éhesebb, nyitottabb közönségnek

  • Ha még többet szeretnél eladni és jól jönne egy újabb eladási felület

  • Ha teljesen új terméket dobsz épp a piacra és szeretnéd ha hamar elterjedne

Lehetsz kisvállalkozó vagy nagy vállalat tulajdonosa, ha rászánod az időt egy business profil építésére, akkor bőven megtérül a befektetésed. 

Röviden összefoglalnám, hogy miért is éri meg belevágni a TikTok businessbe.

  • Ha úgy döntesz, hogy felveszed a TikTokot a marketing eszköztáradba, akkor elérhetsz egy teljesen új, elköteleződni vágyó célközönséget.

  • Organikusan valamint fizetett hirdetéssel is, ha jó minőségű tartalmat gyártasz.

  • Amellett, hogy új oldaladat mutathatod meg a platformon, egy új felületet is találasz az eladásra. Hiszen egy olyan felületen hirdetszhetsz, ahol még nincs reklámvakság. Ha tetszik a tartalmad a TikTok közönségnek, nyert ügyed van és sok új vásárlód. 

Na de hogyan is néz ki a TikTok pontosan, mint marketing eszköz? Milyen lehetőségeid vannak organikus tartalom gyártásban és fizetett hirdetésben? Olvasd el a TikTok az új marketing eszközöd cikkünket és tudd meg. Vagy ha már most úgy döntöttél, hogy kiaknáznád ezt az új platformot, akkor keress meg minket.

 

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!